Doświadczony manager z tytułem Executive MBA i blisko 16-letnim doświadczeniem w logistyce, automatyzacji procesów sprzedaży, obsługi płatności i nowych technologiach.
Stworzył i zarządzał wieloma strategicznymi projektami w sektorze logistyki, handlu oraz bankowości między innymi w obszarach: dystrybucji i logistyki produktów, procesu zamawiania produktów, rozwiązań płatniczych i obsługi gotówki (mobilne wpłatomaty), optymalizacji ostatniej mili kurierskiej, rozwiązań click&collect, optymalizacji działań promocyjnych w handlu tradycyjnym, samoobsługi w logistyce i handlu, a także biometrii.
Prezes polskiego oddziału duńskiej spółki SwipBox, oferującej automaty na przesyłki, optymalizujące ostatnią milę kurierską. Współzałożyciel firmy NoaTech. Do 2013 r., członek zarządu w KŁOS Nowoczesne Technologie Bankowe. Udziałowiec wielu projektów technologicznych, w tym rozwiązań samoobsługowych, które jako pierwsze pojawiły się na polskim rynku.
Absolwent Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego (2010). Magister nauk ścisłych w zakresie technologii informatycznych – w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Informatyki (2008). Prelegent na wielu najważniejszych wydarzeniach i konferencjach w całym kraju. Ambasador G2A Arena.
Dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe. Jest odpowiedzialny za
strategię i realizację działań promujących markę i produkty Mastercard oraz za projekty
sponsoringowe firmy w Polsce, a także za współpracę marketingową z partnerami
biznesowymi firmy.
Ma 19-letnie doświadczenie marketingowe, które zdobył pracując dla wiodących marek
telco i finansowych takich jak Orange, PZU, T-Mobile. W Orange pełnił funkcję dyrektora marketingu komercyjnego odpowiadał za segment B2B oraz współpracę marketingową z Google, Samsung i Cisco.
W PZU pełnił funkcje dyrektora strategii i digital marketingu i odpowiadał za kanał
sprzedaży ecommerce. W LUXMED odpowiadał za komunikację marketingową oraz kanał digital
Jest doktorem socjologii Czeskiej Akademii Nauk.
Michał Karwasiński jest radcą prawnym, posiadającym kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze rynku finansowego i prawa nowych technologii. Założyciel i wspólnik KSZ Smart Legal – innowacyjnej kancelarii prawnej wspierającej instytucje finansowe w regulacyjnym procesie transformacji cyfrowej. Karierę zawodową rozpoczynał w UKNF, gdzie przez 3 lata pracował jako prawnik i analityk finansowy w wydziale nadzoru finansowego nad domami maklerskimi, a następnie współpracował z kancelarią prawną specjalizującą się w obsłudze instytucji finansowych, gdzie przez przeszło 8 lat budował kompetencje obsługi rynku usług maklerskich, zarządzania aktywami oraz nowych technologii. Pracował na stanowisku Risk Managera w jednym z bankowych towarzystw funduszy inwestycyjnych, zdobywając praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania ryzykiem. Michał jest absolwentem finansów na Wydziale Zarządzania UW oraz prawa na WPiA UW. Ukończył ponadto studia doktoranckie na WPiA UW oraz roczny kurs prawa amerykańskiego w Center for American Law Studies, współorganizowany przez University of Florida. Kompetencje menadżerskie miał okazję zdobywać także w Management Centre Innsbruck w Austrii, gdzie studiował jako stypendysta programu Erazmus.
Specjalizuje się w rozwijaniu biznesu wokół zastosowań nowoczesnych technologii w handlu, transporcie, bankowości i instytucjach publicznych. Szczególnie zainteresowany wykorzystaniem możliwości urządzeń mobilnych i Internetu w budowaniu interakcji z konsumentami oraz technologii sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz rozpoznawania obrazów w zastosowaniach biznesowych wzmacniających efektywność operacyjną usługodawców.
Doświadczenie zbierał w firmach np. Wincor Nixdorf, Hypercom EMEA, Deutsche Telecom AG, Spire Payments. Jako manager był zaangażowany w rozwój biznesu płatności bezgotówkowych w regionach Europy Centralnej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Azji Południowo Wschodniej. Doradzał klientom w Niemczech, na Łotwie, na Słowacji i w Polsce w zakresie analiz rynku, budowania planów rozwoju, ekspansji terytorialnej, Business Due Dilligence. Od 2017 r. zaangażowany w startupy w Polsce. Obecnie prezes zarządu w Pricely.
Dr nauk technicznych w zakresie cyfrowego przetwarzania obrazów. Absolwent zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Lubi podróże i aktywny wypoczynek. Amatorsko pasjonat ornitologii.
Z Grupą Kapitałową Kruk związany od 4 lat. Absolwent Stosunków Międzynarodowych na
Uniwersytecie Wrocławskim. Z branżą finansową, głównie z bankowością i ubezpieczeniami,
związany jest od ponad 16 lat. Doświadczenia z obszaru Consumer Finance nabywał w Credit Agricole
Bank Polska, gdzie odpowiadał między innymi za sprzedaż i obsługę klientów w kanałach zdalnych.
Pracował również w departamencie marketingu produktowego, wdrażając nowe produkty
rewolwingowe oraz rozwijając relacje z kluczowymi partnerami biznesowymi banku. Związany był
również z branżą ubezpieczeniową. Pracując w MetLife TUnŻiR S.A. będącym jednym z liderów
ubezpieczeń na życie, odpowiadał za współpracę B2B z sektorem telco.
Współzałożyciel fintechu BillTech, który wspólnie z bankami oraz masowymi wystawcami faktur rozwija technologię agregującą w bankowości dane do płatności cyklicznych usług rozliczanych w modeli post-paid. BillTech został nagrodzony eDukatem przez FROB w 2020 roku. Jędrzej w BillTechu odpowiada za rozwój ekosystemu poprzez partnerstwa z instytucjami finansowymi oraz masowymi wystawami faktur.
W latach 2015-2017 Jędrzej był częścią zespołu inwestycyjnego na region CEE w brytyjskim funduszu private equity Bridgepoint. Wcześniej doświadczenie w nowych technologiach zdobywał w amerykańskiej firmie Uber. Zaraz po studiach dołączył do zespołu fuzji i przejęć bankowości inwestycyjnej w Rothschild & Co.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Singapore Management University.
Doświadczony menadżer z ponad 30-letnim doświadczeniem w instytucjach międzynarodowych z branży finansowej. Od 2017 związany z Euronet Polska na stanowisku Country Manager, od 2020 objął dodatkowe stanowisko Regional Managing Director FIS&T for European Countries w Euronet Worldwide. W latach 2007-2014 pełnił funkcję dyrektora generalnego w Alior Banku odpowiedzialnego za sprzedaż, rozwój biznesu oraz operacje. W latach 1993-2001 dyrektor zarządzający w Banku BPH i PBK odpowiedzialny za operacje, usprawnienia procesów, fuzje, osobista odpowiedzialność za wdrażanie modelu operacyjnego w połączonych / podzielonych bankach.
Od lat członek wielu rad nadzorczych:
– TUW „TUZ”, TUiR „Partner” SA (firmy ubezpieczeniowe) – 2007 – 2016, 2017 – do dziś
– MCG sp. z o.o. (firma obsługująca gotówkę) – 2006-2009
– KIR SA (Krajowa Izba Rozliczeniowa) – 2005-2007
– PBK ATUT (towarzystwo funduszy inwestycyjnych) – 1998 – 2002
Jest absolwentem Wirtschaftsuniversität Vienna – Global Management Development Program, Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości oraz Studium Języków Obcych.
Od 2008 r. związana z sektorem finansowym na stanowiskach kierowniczych. Od sierpnia 2019 r. Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów, kieruje m.in. polityką personalną, systemem bezpieczeństwa i IT. Odpowiada za wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych, modelu hybrydowego oraz innowacyjnych rozwiązań propracowniczych.
Zwolenniczka upraszczania języka urzędniczego i kultury sprawczości w administracji publicznej.
Od 2019 r. przewodniczy Radzie Edukacji Finansowej, której celem jest propagowanie wiedzy na temat finansów, m.in. poprzez wyznaczanie kierunków i sposobów realizacji zadań Funduszu Edukacji Finansowej.
Absolwentka Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego (kierunek Historia) oraz Wydziału Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (kierunek Zarządzanie i marketing, zarządzanie przedsiębiorstwem). Ukończyła studia podyplomowe z zakresu bankowości i finansów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz w Szkole Tłumaczy i Języków Obcych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła również studia MBA.
Since 2008 Mrs. Renata Oszast has been involved in the financial sector holding managerial positions. Since August 2019, as the General Director of the Ministry of Finance, she has been managing, among others, personnel policy, security and IT systems. Responsible for the implementation of the Employee Capital Plans, hybrid working model and innovative solutions for employees.
She is a supporter of making administrative language more customer friendly and inspires employees towards problem solving approach. Since 2019, she has been chairing the Financial Education Council, which role is to promote financial literacy, by setting directions and deciding on ways to develop programmes and projects financed by the Financial Education Fund.
She graduated from the Faculty of Historical and Pedagogical Sciences at the University of Wrocław (History) and the Faculty of Management and Computer Science at the Wrocław University of Economics (Management and Marketing, enterprise management). She completed post-graduate studies in banking and finance at the Warsaw School of Economics and the School of Translators and Foreign Languages at the Adam Mickiewicz University in Poznań. She holds an MBA degree.
Założyciel i CEO Walletmor, człowiek stojący za pomysłem wprowadzenia inteligentnego implantu do ręki każdego człowieka.
Mateusz Pniewski jest współzałożycielem i CEO TransactionLink. Jest absolwentem University of Cambridge. Zbierał doświadczenie w renomowanych firmach takich jak N26, Rocket Internet oraz Visa.
Od 12 lat związany z branżą płatności bezgotówkowych. Doświadczenie zdobywał w takich firmach jak Verifone i eService. Stoi za wprowadzeniem platformy Ingenico Tetra na rynek Polski i innych krajów Europy Wschodniej.
Absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej.
Anna Spychalska-Grzeszek jest dyrektorem ds. marketingu i komunikacji w Fundacji Polska Bezgotówkowa. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w pracy w obszarze marketingu strategicznego i zarządzania komunikacją.
Karierę w branży finansowej rozpoczęła jako specjalista ds. marketingu w Polskiej Kasie Budowlano-Oszczędnościowej BKB Perspektywa. W latach 1998 -2001 kontynuowała pracę w Banku WBK SA w Poznaniu, gdzie pracowała między innymi przy wprowadzaniu na rynek pierwszej karty kredytowej VISA Classic oraz usług bankowości elektronicznej WBK24.
W latach 2001-2006 zdobywała doświadczenie w branży paliwowej, zarządzając działem marketingu w Aral Polska, a następnie projektami marketingowymi podczas fuzji dwóch koncernów paliwowych Aral-BP. Następnie odpowiedzialna była za działania marketingowe, w tym kampanię zasięgową oraz PR, związaną z wprowadzeniem na rynek polski nowej marki paliw – paliw uszlachetnianych BP Ultimate. W okresie 3/2005-4/2006 kierowała projektem wprowadzenia paliw uszlachetnianych BP Crystal Clear na 350 stacjach BP w Chicago/IL, US.
Przez ponad 8 lat zarządzała projektami marketingowymi w branży nieruchomości; m.in. jako dyrektor ds. marketingu na kraje Bałtyckie oraz Polskę w agencji nieruchomości Ober-Haus Real Estate Advisors, a dalej w CBRE oraz Elbfonds Development.
Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (wydział ekonomii/specjalizacja publicystyka ekonomiczna i public relations) oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (studia podyplomowe z zarządzania projektami zakończone certyfikatem PRINCE).
Specjalizuje się w prawie innowacji finansowych (FinTech) oraz regulacyjnych aspektach działalności instytucji finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie prawa nowych technologii, w szczególności ochrony danych osobowych, prawa umów oraz prawa własności intelektualnej. W kancelarii uczestniczy w pracach praktyki Technologie Media Telekomunikacji oraz zespołu Prawa instytucji finansowych i usług płatniczych.
Wspierał instytucje finansowe w postępowaniach przed organami nadzoru (KNF, NBP). Uczestniczył w badaniach due diligence podmiotów działających na rynku finansowym, projektach dostosowania działalności dostawców usług płatniczych do wymogów regulacyjnych dyrektywy PSD2 (banki, krajowe instytucje płatnicze) oraz doradzał przy wdrażaniu procedur wewnętrznych (AML, outsourcing, monitoring incydentów, środki bezpieczeństwa, kontrola wewnętrzna). Brał również udział w przeprowadzaniu audytów zgodności procesów przetwarzania danych pod kątem wymogów ogólnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).
Prelegent na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych poświęconych tematyce prawa usług płatniczych, ochrony danych osobowych, prawa własności intelektualnej oraz prawa cywilnego. Autor i współautor pozycji naukowych i popularnonaukowych z zakresu prawa gospodarczego oraz prawa usług płatniczych.
Obecnie doktorant w Katedrze Prawa Gospodarczego Prywatnego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Stypendysta Julius-Maximilians-Universität Würzburg oraz kilkukrotny stypendysta Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach prawo oraz administracja, Kraków Intellectual Property Law Summer School, organizowanej przez Uniwersytet Jagielloński, Winter School on European Business Law, organizowanej przez Julius-Maximilians-Universität Würzburg (Niemcy), oraz Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanej przez Columbus School of Law przy The Catholic University of America w Waszyngtonie.
Od wielu lat związany z branżą płatności.
W latach 2007 – 2019 współpracował z Krajową Izbą Rozliczeniową, gdzie odpowiadał za produkty w ramach Linii Biznesowej Płatności Internetowe. Z rozwiązań w obszarze płatności online korzystały sklepy internetowe, administracji publiczna (np. ePUAP czy usługa Twój e-PIT), masowi wystawcy faktur czy też TFI. Dostarczane w ramach usług kanały płatności używała także zdecydowana większość operatorów płatności internetowych w Polsce.
Od 2019 roku związany z Bankiem Pekao, w którym odpowiada za rozwój innowacyjnych płatności, w tym Apple Pay, Google Pay, BLIK, płatności internetowych itp., a także rozwój usług dodanych np. AutoPay czy zakup biletów i parkingów w aplikacji PeoPay. W jego obszarze znajduje się również wdrożona wspólnie z Laboratorium Innowacji Banku Pekao S.A. aplikacja dla dzieci PeoPay KIDS, która pozwala „dotknąć” i poznać świat finansów również najmłodszym klientom.
Od 2021 jako Członek Zarządu współpracuje również z Krajowym Integratorem Płatności S.A., właścicielem usługi zaufanych płatności Tpay. Odpowiada za rozwój współpracy i budowanie synergii pomiędzy Bankiem Pakao a KIP S.A. w obszarze e-commerce.
Jest Absolwentem Politechniki Łódzkiej na kierunku Informatyka oraz studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Zarządzania projektami IT. Prywatnie – miłośnik motoryzacji i wyścigów samochodowych na ¼ mili.
Doświadczony menadżer obszaru cyberbezpieczeństwa, posiadający ponad 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu bezpieczeństwem IT, bezpieczeństwem informacji oraz bezpieczeństwem fizycznym. Uzyskał szereg certyfikatów branżowych takich jak CISSP, CISM, CISA, OSCP, CEH, CCSE. Z nadzorem finansowym związany od ponad 10 lat. Obecnie jest Dyrektorem Departamentu Cyberbezpieczeństwa Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. Współtwórca pierwszego w Polsce, utworzonego w strukturze Urzędu KNF sektorowego zespołu CSIRT dedykowanego sektorowi finansowemu. Kieruje zespołami profesjonalistów realizujących m.in. zadania organu właściwego dla sektora bankowości i infrastruktury rynków finansowych w rozumieniu Ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, prowadzących nadzór nad podmiotami systemu finansowego państwa w obszarze cyberbezpieczeństwa oraz ryzyka IT czy chroniących zasoby informacyjnie Urzędu KNF przed cyberzagrożeniami. Wcześniej związany zawodowo m.in. z międzynarodową korporacją BNP Paribas, gdzie pełnił funkcje Specjalisty ds. bezpieczeństwa IT oraz Security Officer.
Ekspert z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży płatności kartowych, płatności bezgotówkowych oraz produktów i usług powiązanych z branżą finansową na stanowiskach Sales Leader oraz Country Manager. W swojej karierze zawodowej odpowiedzialny m.in. za wdrażanie na polskim rynku przełomowych projektów w obszarze płatności bezgotówkowych, łączących świat sprzedaży stacjonarnej, e-commerce i m-commerce. Obecnie pełniący funkcję Country Managera spółki SIX Payment Services oddział w Polsce, należacej do Worldline – europejskiego lidera i czwartego, największego gracza branży usług płatniczych i transakcyjnych na świecie, gdzie otrzymał wyróżnienie Sales Award in Europe 2013 (tytuł najlepszego sprzedawcy w Europie w roku 2013).
Wcześniej zajmował stanowisko dyrektora sprzedaży w takich firmach, jak ICP Polska Sp. z o.o. i Hortex Holding
S.A.
Artur Żymańczyk posiada doświadczenie w kompleksowym zarządzaniu innowacyjnymi projektami w obszarze płatności bezgotówkowych – implementacja technologicznie zaawansowanych pomysłów i rozwiązań, będących wynikiem współpracy wewnętrznych i zewnętrznych zespołów projektowych. Posiada także umiejętność skutecznego łączenia koncepcji i pomysłów w oparciu o najnowsze technologie, także planowanie i skuteczne wdrażanie długofalowej strategii rozwoju firmy w oparciu o innowacyjność.
Powołany w lipcu 2020 roku Prezes Zarządu PayTel S.A oraz radca prawny. W latach 2015-2020 zajmował stanowisko Prezesa i Członka Zarządu PayU S.A. Swoją karierę zawodową rozpoczął w 2000 roku w firmie prawniczej White & Case. Następnie zarządzał działem prawnym i korporacyjnym Deutsche Banku PBC S.A. W latach 2012 – 2015 tworzył i rozwijał polski oddział Vanquis Bank, należący do brytyjskiej spółki Provident Financial. W 2010 roku uzyskał dyplom MBA na Uniwersytecie w Minnesocie w Stanach Zjednoczonych.
Appointed in July 2020 President of the Management Board of PayTel S.A. and legal advisor. In 2015-2020 he held the position of President and Member of the Management Board of PayU S.A. He started his professional career in 2000 at the global law firm White & Case. Then he managed the legal and corporate department of Deutsche Bank PBC S.A. Between 2012 and 2015, he created and developed the Polish branch of Vanquis Bank, part of the British company Provident Financial. In 2010, he received an MBA degree from the University of Minnesota in the United States.
Mikołaj Bobiński jako Country Manager prowadzi operacje na Polskę i kraje bałtyckie pod skrzydłami światowego lidera rozwiązań płatniczych, jakim jest Ingenico. Od początku kariery związany jest z branżą technologiczną. Swoje wcześniejsze doświadczenie zarządcze zdobywał w takich firmach, jak Dell, Fujitsu, oraz Samsung. Absolwent EMBA na programie IMD Uniwersytetu w Lozannie, jak również Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim, oraz Inżynierii Oprogramowania na Polsko Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.
Mikołaj Bobiński holds position of Country Manager for Poland & Baltics market at Ingenico – worldwide leader of cashless payments solutions. From early stage of his career he was connected with technology sector. He has proved his managerial experience at companies like Dell, Fujitsu and Samsung. He has graduated from IMD at University of Lausanne, Management at University of Warsaw and Software Engineering at Polish-Japanese Academy of Information Technology.
Odpowiada za opracowywanie i monitorowanie realizacji strategii działalności i rozwoju Ministerstwa Finansów oraz Krajowej Administracji Skarbowej. Nadzoruje procesy zarządcze oraz koordynuje kontrolę zarządczą w Ministerstwie Finansów.
Zajmuje się również prawno-ekonomicznymi aspektami rozwoju obrotu bezgotówkowego.
Wcześniej wiele lat zajmował się m.in. prowadzeniem prac legislacyjnych dotyczących regulacji w prawie krajowym i w prawie UE rynku usług płatniczych, pieniądza elektronicznego, a także kwestią nowych technologii w usługach finansowych (FinTech).
Członek Rady Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Specjalizuje się w zakresie prawnej ochrony informacji (danych osobowych, tajemnic zawodowych, tajemnicy przedsiębiorstwa), szeroko pojętego prawa rynku instytucji finansowych i usług płatniczych, IT i TMT, a w szczególności w prowadzeniu postępowań przed Prezesem NBP, Przewodniczącym KNF oraz Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych i sądami administracyjnymi.
Doradza spółkom i instytucjom finansowym z rynku polskiego, jak i rynków międzynarodowych. Jest ekspertem prawnym Polskiej Izby Ubezpieczeń oraz Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego.
Uczestnik prac parlamentarnych dotyczących nowelizacji ustawy o ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o usługach płatniczych. Członek Rady Konsultacyjnej miesięcznika „IT w Administracji”.
Prelegent na konferencjach, seminariach i szkoleniach w Polsce i zagranicą. Autor i współautor licznych pozycji naukowych i popularnonaukowych, m.in.: publikacji „Ochrona danych osobowych. Aktualne problemy i nowe wyzwania” oraz monografii „Tajemnica prawnie chroniona w działalności bankowej”, która zdobyła I nagrodę NBP w konkursie Scientiae Legis Excellentia na najlepsze rozprawy doktorskie z prawa gospodarczego.
Adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego i Gospodarczego Wydziału Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Absolwent WPiA Uniwersytetu Jagiellońskiego, Szkoły Prawa Niemieckiego UJ oraz Uniwersytetów w Heidelbergu i Moguncji, oraz Szkoły Prawa Austriackiego UJ i Uniwersytetu Wiedeńskiego. Stypendysta Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej na Ruhr-Universität Bochum. Stypendia na Ernst-Moritz-Arndt Universität Greifswald, Johann Gutenberg Universität Mainz oraz w Max-Planck-Institut für Immaterialgüter-und Wettbewerbsrecht.
Z rynkiem reklamowym związana od 1992 roku. Pracowała między innymi w agencjach Young&Rubican Poland oraz Grupie DDB Warszawa. Od 2008 roku zajmuje się marketingiem w spółkach medialnych jako m.in. Dyrektor Marketingu i Komunikacji Grupy Onet, Dyrektor PR i Komunikacji Multikina, Dyrektor ds. Online i Marketingu Strategicznego, Członek Zarządu w Grupie Eurozet oraz VP CMO Grupy Wirtualna Polska. Laureatka Grand Prix w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2014 roku i Grand Prix Effie oraz nagrodę główną konkursu w kategorii „Media, Kultura i Rozrywka” za kampanię #DZIEJESIEWPOLSCE. Dodatkowo jej kampania zdobyła złoty laur w kategorii „Best rebrand of a digital Property” oraz I wyróżnienie w kategorii ,,Best visual identity from the technology, media & telecommunications sector” prestiżowego, międzynarodowego konkursu Transform Awards. Rebranding Wirtualnej Polski uznano za najlepszy w rankingu magazynu „Press”, markę WP uhonorowano również tytułami „Superbrands 2015/2016/2017” oraz „Created in Poland Superbrands 2015/2016/2017”.
JUROR konkursów SAR: Effie oraz Innovation award oraz w kapitule jury konkursu Dyrektor Marketingu Roku i Bizneswomen Roku.
Główne marki, przy których pracowała to: Virgin Mobile, ITaxi, Netsprint, Desa,, Merlin.pl, Wirtualna Polska, O2, Open fm, Domodi, Pixers, Radio Zet, Multikino, Onet, Sympatia, Zumi, Danone, Sony, Bryza, Tyskie, Provident, Eurobank, Lucas Bank, Colgate, Palmolive, Knorr, Renault, Ford, Axe, Rama, Pzu, Lactalis, US Pharmacia, Sanofi Syntelabo.
Branże: media, nowe technologie, FMCG, motoryzacja, online, ecommerce, finanse i bankowość oraz farmacja.
Doświadczony manager z tytułem Executive MBA i blisko 16-letnim doświadczeniem w logistyce, automatyzacji procesów sprzedaży, obsługi płatności i nowych technologiach.
Stworzył i zarządzał wieloma strategicznymi projektami w sektorze logistyki, handlu oraz bankowości między innymi w obszarach: dystrybucji i logistyki produktów, procesu zamawiania produktów, rozwiązań płatniczych i obsługi gotówki (mobilne wpłatomaty), optymalizacji ostatniej mili kurierskiej, rozwiązań click&collect, optymalizacji działań promocyjnych w handlu tradycyjnym, samoobsługi w logistyce i handlu, a także biometrii.
Prezes polskiego oddziału duńskiej spółki SwipBox, oferującej automaty na przesyłki, optymalizujące ostatnią milę kurierską. Współzałożyciel firmy NoaTech. Do 2013 r., członek zarządu w KŁOS Nowoczesne Technologie Bankowe. Udziałowiec wielu projektów technologicznych, w tym rozwiązań samoobsługowych, które jako pierwsze pojawiły się na polskim rynku.
Absolwent Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego (2010). Magister nauk ścisłych w zakresie technologii informatycznych – w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Informatyki (2008). Prelegent na wielu najważniejszych wydarzeniach i konferencjach w całym kraju. Ambasador G2A Arena.
Adam Czerniak zajmuje się w Polityce Insight badaniami makroekonomicznymi. Jest doktorem nauk ekonomicznych i pracownikiem naukowym w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Do 2012 r. pracował jako ekonomista w departamencie gospodarki pieniężnej Kredyt Banku, wcześniej współpracował z Bankiem Światowym oraz Fundacją FOR, był też stypendystą Ronald Coase Institute. Jest autorem publikacji naukowych z zakresu socjologii ekonomicznej, ekonomii instytucjonalnej i funkcjonowania rynku nieruchomości.
Janusz Diemko posiada ponad 24-letnie doświadczenie w branży płatniczej w całym regionie EMEA, pracując w Polsce, Wielkiej Brytanii, Ukrainie, Rosji, zarządzając w Niemczech, Austrii, krajach bałtyckich, Czechach, Słowacji, Węgrzech. Zajmował stanowiska prezesa, dyrektora generalnego i regionalnego, dyrektor finansowy, dyrektor ds. Fuzji i przejęć, dyrektor ds. Rozwoju biznesu. W tych 24 latach zdobył rozległe doświadczenie w sektorze płatności; Fuzje i przejęcia, Finanse, Acquiring POS oraz usługi z wartością dodaną (prepaid topup, lojalność, DCC, karty gift), płatności mobilne i portfele płatnicze, processing i outsourcing bazy kart dla banków, usługi e-commerce, mPOS, zarządzanie i processing transakcji sieci bankomatów, usługi personalizacji kart. Ma szerokie i zróżnicowane umiejętności komunikacyjne w zakresie PR i komunikacji; wywiady, konferencje – prezentacje i moderowanie paneli.
Obecnie Prezes spółki Xelo Pay od 2020 oraz jeden z założycieli.
Świadczył usługi konsultingowe i doradcze w zakresie płatności, pracując nad projektami M&A, Finansowanie spółek i startupów oraz analizami rynkowymi dla spółek polskich i zagranicznych, doradztwo strategiczne. Jest aktywnym inwestorem w spółkach fintechowych; 10 bezpośrednio oraz poprzez fundusze VC (Hedgehog / Rubicon / Inovo) oraz jest członkiem Rady Nadzorczej; Ipopema Securities
W latach 2006-14 i 2017-19 pełnił funkcję Przewodniczącego Komitetu Agentów Rozliczeniowych działającego przy Związku Banków Polskich i w tym czasie był równocześnie członkiem Rady ds. Systemu Płatniczego w Narodowym Banku Polskim.
W latach 2016-17 Prezes Zarządu CRE Polskie ePłatności S.A. (PEP) w 2018 roku Członek Rady Nadzorczej a w 2019 Przewodniczący Rady Nadzorczej Paylane S.A. (Grupa Polskie ePłatności S.A). Współpracował z Innova Capital nad dealem akwizycji PEP oraz dodatkowe akwizycje.
W latach 2006-14 był Prezesem Zarządu First Data Polska S.A. Przeprowadził proces sprzedaży POLCARD przez G-Tech/Innova Capital oraz przyłączenie jej do First Data Polska, a następnie koordynował wdrożenie firmy w globalne struktury korporacji. Jako Dyrektor Regionalny odpowiadał także za działania operacyjne First Data w Niemczech i Austrii, a wcześniej na Węgrzech, Słowacji i w Czechach.
W latach 1998-2006 był związany z firmą Euronet, zajmując stanowiska: Dyrektora Finansowego w Polsce, Dyrektora Generalnego, Dyrektora ds. Rozwoju i Przejęć na region EMEA oraz Dyrektora ds. Rozwoju Rynków (Rosja, Ukraina oraz kraje nadbałtyckie).
Urodzony w Anglii, ukończył geografię na Uniwersytecie Londyńskim (University College), posiada kwalifikacje Biegłego Rewidenta Wielkiej Brytanii (ACA) oraz jest Członkiem Zrzeszenia Skarbników Wielkiej Brytanii (ACT).
Dyrektor Generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
Od stycznia 2014 roku Bartosz Ciołkowski jako Dyrektor Generalny polskiego oddziału Mastercard Europe jest odpowiedzialny za rozwój działalności firmy w Polsce.
Do Mastercard dołączył w 2005 roku. Początkowo zajmował się rynkiem kart kredytowych w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Ukrainie. Od 2009 roku był odpowiedzialny za rozwój konsultingowego działu firmy, Mastercard® Advisors, w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, realizując ponad 50 projektów w zakresie optymalizacji rentowności produktów płatniczych, rozwoju innowacyjnych produktów oraz programów lojalnościowych i rozwoju projektów co-brandingowych.
Od 2013 roku, jako szef działu sprzedaży, był odpowiedzialny za współpracę i rozwój biznesu Mastercard z bankami w Polsce.
Najwcześniejsze doświadczenie zawodowe Bartosza Ciołkowskiego obejmuje pracę w Banku Pekao SA, gdzie nadzorował działalność Departamentu Rozwoju Kart Płatniczych. Wcześniej pracował w banku BZ WBK, gdzie zaangażowany był m.in. w projekt wdrożenia systemu EMV oraz rozwój sieci akceptacji.
Bartosz Ciołkowski jest absolwentem Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, ze specjalizacją w dziedzinie polityki gospodarczej i strategii.
Profesor nauk ekonomicznych (2015), kierownik Katedry Bankowości i Rynków Finansowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jest autorką lub współautorką ponad 150 publikacji naukowych, w tym 9 monografii, np. Bankowość detaliczna w Polsce, 2005, 2008, 2011; Współczesny rynek płatności detalicznych – specyfika, regulacje, innowacje, 2013; Europe: The Shift from Cash to Non-Cash Transactions (w: Transforming Payment Systems in Europe, Ed. J. Górka, Palgrave Macmillan 2016) czy FinTechs, BigTechs and structural changes in capital markets (w: The Digitalization of Financial Markets: The Socioeconomic Impact of Financial Technologies, Ed. A. Marszk, E. Lechman, Routledge 2021). W ostatnich latach jej badania koncentrują się na funkcjonowania rynku płatności detalicznych i pojawiających się na nim innowacji oraz rozwoju sektora FinTech i BigTech.
W latach 2012-2016 pełniła funkcję Prorektora ds. Nauki, Badań i Rozwoju Kadry Akademickiej w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Obecnie jest członkiem Rady Uczelni. Od 2011 r. jest członkiem Komitetu Nauk o Finansach Polskiej Akademii Nauk. Od 2005 r. do 2017 r. była wiceprezesem Oddziału Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Katowicach.
Od 2015 r. jest członkiem Rady Nadzorczej oraz Komitetu Audytu Pekao Banku Hipotecznego S.A. W uznaniu szczególnych zasług w budowie i rozwoju sektora bankowego w Polsce w 2016 r. Związek Banków Polskich uhonorował ją Medalem Mikołaja Kopernika. W latach 2019, 2020 i 2021 znalazła się w gronie 20 najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży płatniczej w rankingu cashless.pl.
Dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe. Jest odpowiedzialny za
strategię i realizację działań promujących markę i produkty Mastercard oraz za projekty
sponsoringowe firmy w Polsce, a także za współpracę marketingową z partnerami
biznesowymi firmy.
Ma 19-letnie doświadczenie marketingowe, które zdobył pracując dla wiodących marek
telco i finansowych takich jak Orange, PZU, T-Mobile. W Orange pełnił funkcję dyrektora marketingu komercyjnego odpowiadał za segment B2B oraz współpracę marketingową z Google, Samsung i Cisco.
W PZU pełnił funkcje dyrektora strategii i digital marketingu i odpowiadał za kanał
sprzedaży ecommerce. W LUXMED odpowiadał za komunikację marketingową oraz kanał digital
Jest doktorem socjologii Czeskiej Akademii Nauk.
W 1972 r. ukończył Szkołę Główną Planowania i Statystyki w Warszawie (obecnie SGH) i od 1974 r. związany jest zawodowo z tą uczelnią jako wykładowca. Jest profesorem nauk ekonomicznych i kierownikiem Zakładu Ekonomii Politycznej i Historii Myśli Ekonomicznej w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH. W latach 2003-2007 był profesorem w Wyższej Szkole Ekonomii i Prawa im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach. Wcześniej wykładał m.in.: w Polskiej Akademii Nauk (1978–1983), Inter-University Centre of Postgraduate Studies w Dubrowniku (1986–1989), University of Colorado at Boulder (1993–1998), United States Business and Industrial Council na University of Missouri i University of Kansas (1996) oraz Institut Superieur de Gestion (1994–2005).
Od początku lat 90. pełnił wiele ważnych funkcji w administracji publicznej. W 1991 r. był ministrem budownictwa i gospodarki przestrzennej w rządzie Jana K. Bieleckiego. W 1992 r. pełnił funkcję ministra współpracy gospodarczej z zagranicą w rządzie Jana Olszewskiego. Poseł na Sejm RP I kadencji (1991-1993) oraz senator IV kadencji Senatu RP (1997-2001), gdzie pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Gospodarki Narodowej. Wchodził również w skład Parlamentarnej Komisji Wspólnej Unii Europejskiej i Polski.
Był przewodniczącym rad nadzorczych: Banku Rozwoju Eksportu S.A. (1992 r.), Centralwings Nowy Przewoźnik (2007r.) oraz KGHM Polska Miedź S.A. (2007 r.). W latach 2007-2008 był prezesem zarządu, dyrektorem generalnym Polkomtel S.A.
W latach 1993–2001 kierował Instytutem Wolności Ekonomicznej i Politycznej. Jest członkiem International Joseph A. Schumpeter Society (od 2002 r.) oraz European Society for the History of Economic Thought (od 2007 r.).
W 2009 r. pełnił funkcję doradcy ekonomicznego prezydenta RP, Lecha Kaczyńskiego. W 2010 r. prezydent RP powołał go w skład Rady Polityki Pieniężnej na sześcioletnią kadencję w latach 2010-2016. 29 lutego 2016 r. prezydent RP Andrzej Duda powołał go na członka zarządu Narodowego Banku Polskiego.
W dniu 10 czerwca 2016 r. został powołany przez Sejm RP na Prezesa Narodowego Banku Polskiego. Urząd objął w dniu 21 czerwca 2016 r. po zaprzysiężeniu przez Sejm RP.
Artur Granicki, jest założycielem Platformy Navigator Crowd i odpowiada za bieżące zarządzanie jej działalnością. Artur Granicki jest ekspertem w dziedzinie rynku kapitałowego oraz nowych technologii, posiadającym kilkunastoletnie doświadczenie w branży finansowej i prawnej. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w instytucjach finansowych i renomowanych kancelariach prawnych, jak i w Komisji Nadzoru Finansowego, m.in. jako twórca i pierwszy Dyrektor Departamentu Innowacji Finansowych Fintech. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie doradztwa prawno-biznesowego dla instytucji finansowych, funduszy Venture Capital, akceleratorów technologicznych oraz spółek technologicznych. Brał udział w kilkudziesięciu projektach finansowania venture capital dla startupów, a także w projektach finansowania dłużnego i akcyjnego na łączną kwotę kilku miliardów złotych. W trakcie swojej kariery doradzał licznym instytucjom publicznym w zakresie prawnego uregulowania rynku finansowego oraz przepisów dotyczących nowych technologii finansowych, w tym Komisji Europejskiej podczas planowania założeń Nowej Unii Rynków Kapitałowych. Absolwent Wydziału Prawa na UMCS w Lublinie oraz studiów podyplomowych z zakresu Prawa Spółek oraz Prawa Rynku Kapitałowego na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2013 roku posiada tytuł Radcy Prawnego.
Od 1992 do 1999 roku Główny Ekonomista, Członek Zarządu, Wiceprezes i Prezes Zarządu Polskiego Banku Rozwoju SA. W latach 1998-1999 – wiceprezes zarządu BRE Banku SA (obecnie mBank SA). W 1999 2021 – dyrektor Generalnym i prezesem zarządu MHB Mitelleuropäische Handelsbank AG Deutsch-Polnische Bank we Frankfurcie nad Menem. Funkcję. Od 2002 do 2010 – prezes zarządu BRE Leasing Sp. z o.o. ( obecnie mLeasing) W latach 2010-2017 – wiceprezes Związku Banków Polskich i przedstawiciel Związku Banków Polskich w Komitecie Wykonawczym Europejskiej Federacji Bankowej w Brukseli.
Współzałożyciel i prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa w latach 2017-2021.
Obecnie przewodniczący Rady nadzorczej STOCKAMBIT SA = platformy crowdfundingowej.
W latach 1973-1989 – pracownik naukowy na stanowiskach asystenta i adiunkta w Katedrze Ekonomii SGH .
Jest doktorem ekonomii i autorem wielu publikacji naukowych.
Z Polskimi ePłatnościami współpracuje od prawie 5 lat. Specjalizuje się tworzeniu dedykowanych rozwiązań dla klientów począwszy od koncepcji, prototypów poprzez testy, tworzenie mapy produktowej skończywszy na koordynacji procesu implementacji. Zarządza zespołem, którego zadaniem jest m.in. opracowanie wymogów biznesowych wdrażanych rozwiązań. Odpowiedzialny także za współtworzenie polityki cenowej, prowadzenie szkoleń oraz przygotowanie dokumentacji i prezentacji produktowych. Obecnie odpowiada m.in. za implementację oraz rozwój projektu PAX technology – pierwszego na polskim rynku terminala płatniczego operującego na systemie Android.
Poprzednio Artur Kania związany był z OPTeam, gdzie odpowiadał za sprzedaż, analitykę biznesową oraz wdrożenia u klientów. Wcześniej współpracował z Wolters Kluwer w dziedzinie sprzedaży produktów, szkoleń oraz oraz sprzedaży.
Michał Karwasiński jest radcą prawnym, posiadającym kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze rynku finansowego i prawa nowych technologii. Założyciel i wspólnik KSZ Smart Legal – innowacyjnej kancelarii prawnej wspierającej instytucje finansowe w regulacyjnym procesie transformacji cyfrowej. Karierę zawodową rozpoczynał w UKNF, gdzie przez 3 lata pracował jako prawnik i analityk finansowy w wydziale nadzoru finansowego nad domami maklerskimi, a następnie współpracował z kancelarią prawną specjalizującą się w obsłudze instytucji finansowych, gdzie przez przeszło 8 lat budował kompetencje obsługi rynku usług maklerskich, zarządzania aktywami oraz nowych technologii. Pracował na stanowisku Risk Managera w jednym z bankowych towarzystw funduszy inwestycyjnych, zdobywając praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania ryzykiem. Michał jest absolwentem finansów na Wydziale Zarządzania UW oraz prawa na WPiA UW. Ukończył ponadto studia doktoranckie na WPiA UW oraz roczny kurs prawa amerykańskiego w Center for American Law Studies, współorganizowany przez University of Florida. Kompetencje menadżerskie miał okazję zdobywać także w Management Centre Innsbruck w Austrii, gdzie studiował jako stypendysta programu Erazmus.
Absolwent kierunku Finanse i Bankowość Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny); uzyskał również dyplom Executive MBA z RSM Erasmus University – Uniwersytet Gdański.
Z biznesem kartowym związany od 2000 r., a z organizacją Visa od stycznia 2007 r. Najpierw pełnił w niej funkcję Sales Director, Growth & Emerging Markets, odpowiadając za kontakty z czołowymi polskimi bankami i agentami rozliczeniowymi, rozwój sieci akceptacji (w tym program Kartą Visa zapłacisz wszędzie) oraz rozwój płatności zbliżeniowych Visa na naszym rynku – a następnie funkcję dyrektora Visa Europe w Polsce.
Pełnił funkcję dyrektora ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Visa obejmującym Polskę, Czechy, Słowację i Węgry. Od stycznia 2018 r. General Manager na Polskę i Węgry.
Graduate of the Finance and Banking Department at Cracow Economic University (currently Cracow University of Economics); also holds an MBA Executive diploma from RSM Erasmus University – University of Gdańsk.
In the card business since 2000, he joined Visa in January 2007, initially as Sales Director, Growth & Emerging Markets – responsible for contacts with leading Polish issuer banks and acquirers, acceptance expansion (including the programme Visa cards accepted everywhere) and Visa contactless development in this country – and subsequently as Visa Europe Country Manager for Poland.
Last three years served as Head of Regional Marketing and Business Development, Central Eastern Europe (Poland, Czech Republic, Slovakia, Hungary), Visa. Currently General Manager, Poland and Hungary at Visa Europe.
Dr Krzysztof Korus jest radcą prawnym, doktorem nauk prawnych i ekonomistą. Ekspert w zakresie usług płatniczych, prawa nowych technologii oraz prawa bankowego. Od 2015 co roku rekomendowany przez Chambers Europe w kategorii Banking & Finance („strong experience in banking regulatory matters”, „deep knowledge and long experience”). Pionier doradztwa regulacyjnego dla sektora fintech w Polsce.
Doradzał m.in. we wdrożeniach PSD2 i otwartej bankowości, w kilkudziesięciu postępowaniach przed organami nadzoru nad rynkiem finansowym w Polsce i w Europie, w transakcjach M&A na rynku fintech, a także w sporach sądowych i arbitrażowych między instytucjami finansowymi. Uczestniczył w pracach najważniejszych branżowych grup roboczych dla sektora technologii finansowych, m.in. API Evaluation Group przy Komisji Europejskiej, zespołu Polish API, Zespołu roboczego ds. rozwoju innowacji finansowych (FinTech) przy KNF, strumienia „Blockchain i kryptowaluty” przy Ministerstwie Cyfryzacji w ramach programu „Od papierowej do cyfrowej Polski” oraz grupy roboczej przy RRRF ds. implementacji dyrektywy PSD. Współautor raportów „Study Impact of the PSD” oraz „Principles, Definitions and Model Rules of European Private Law” dla Komisji Europejskiej oraz członek rady programowej miesięcznika „Monitor Prawa Bankowego”.
Członek European Payments Consulting Association, współpracował również z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego oraz London Economics. Autor kilkudziesięciu publikacji oraz analiz prawnych i komentarzy oraz prelegent na licznych wydarzeniach branżowych w Polsce, Europie, Ameryce, Azji. Zaangażowany w prace legislacyjne na poziomie polskim oraz unijnym.
Specjalizuje się w rozwijaniu biznesu wokół zastosowań nowoczesnych technologii w handlu, transporcie, bankowości i instytucjach publicznych. Szczególnie zainteresowany wykorzystaniem możliwości urządzeń mobilnych i Internetu w budowaniu interakcji z konsumentami oraz technologii sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz rozpoznawania obrazów w zastosowaniach biznesowych wzmacniających efektywność operacyjną usługodawców.
Doświadczenie zbierał w firmach np. Wincor Nixdorf, Hypercom EMEA, Deutsche Telecom AG, Spire Payments. Jako manager był zaangażowany w rozwój biznesu płatności bezgotówkowych w regionach Europy Centralnej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Azji Południowo Wschodniej. Doradzał klientom w Niemczech, na Łotwie, na Słowacji i w Polsce w zakresie analiz rynku, budowania planów rozwoju, ekspansji terytorialnej, Business Due Dilligence. Od 2017 r. zaangażowany w startupy w Polsce. Obecnie prezes zarządu w Pricely.
Dr nauk technicznych w zakresie cyfrowego przetwarzania obrazów. Absolwent zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Lubi podróże i aktywny wypoczynek. Amatorsko pasjonat ornitologii.
W latach 2000 – 2008 oraz ponownie od 2012 roku pracownik NBP, na różnych stanowiskach eksperckich i menadżerskich w Departamencie Bezpieczeństwa oraz w Departamencie Emisyjno-Skarbcowym. W latach 2008 – 2012 zastępca dyrektora Centrum Zarządzania Gotówką w PKO Banku Polskim S.A. Absolwent bankowości na SGH oraz Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim. Odpowiedzialny w NBP za realizację szeregu projektów w obszarze logistyki wartości pieniężnych w tym m.in. za sprowadzenie 100 ton złota z Wielkiej Brytanii do Polski oraz ciągłość zaopatrzenia rynku w gotówkę w okresie pandemii. Wdraża innowacje w zakresie funkcji emisyjnej NBP, takie jak np. uruchomienie wysokowydajnych sorterów do banknotów oraz urządzeń do deponowania monet we wszystkich oddziałach okręgowych NBP, czy też zoptymalizowanie modelu niszczenia banknotów nienadających się do obiegu.
Współzałożyciel i co-CEO PinAppAll, jest także osobą stojącą za pomysłem zbudowania
nowego typu ekosystemu płatniczego ukierunkowanego na rozwój technologii mobilnych z
wykorzystaniem m.in. w masowych usługach B2B i B2C.
Michał Kozłowski posiada prawie 20 lat doświadczenia w zarządzaniu kanałami dystrybucji,
wprowadzaniu i skalowaniu nowych produktów na rynki, budowaniu strategii rozwoju
produktów i ich kanałów sprzedaży, budowaniu strategii komunikacji.
Michał Kozłowski karierę zawodową rozpoczynał prawie ponad 20 lat we francuskiej grupie
kapitałowej Securidev S.A. odpowiadając za projektowanie systemów zabezpieczeń w
branżach hotelowej i penitencjarnej (region Eeastern Europe). Przez kolejne lata do roku
2012 pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży w branży automatycznej identyfikacji. Od 2012 roku
związany jest ze spółką M2T na stanowisku CEO, odpowiedzialny za budowanie kanałów
sprzedaży oraz projektowanie i wdrażanie do produkcji własnych produktów hardware. Od
początku swojej kariery związany z branżami technologicznymi w zakresie projektowania i
prototypowania. Specjalizuje się w prawie zamówień publicznych. Aktualnie, od 4 lat,
zaangażowany w obsługę kilku globalnych marek odzieżowych w EMEA.
Prywatnie fan sportu, zdrowego stylu życia i nauki języków (obecnie koreańskiego). W
młodości trenował lekkoatletykę. Co 4 lata zmienia nie-zawodowo dyscyplinę sportową,
którą trenuje. Pracuje nad uprawnieniami trenera personalnego. Pasjonuje się psychologią
kognitywną i geometrią przestrzenną.
Tomasz jest ekspertem z zakresu regulacji usług płatniczych. Obsługą prawną podmiotów gospodarczych zajmuje się od dekady. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu spraw instytucji finansowych przed Komisją Nadzoru Finansowego oraz NBP, a także brytyjskim FCA i niemieckim BaFin, w tym w zakończonych sukcesem postępowaniach licencyjnych. Obsługiwał spółki zarówno z Unii Europejskiej jak i USA, doradzał przy transakcjach typu M&A oraz Venture Capital. Specjalizuje się również w zagadnieniach związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i bezpieczeństwem transakcji finansowych.
Jest autorem licznych publikacji dotyczących prawnych aspektów świadczenia usług płatniczych, w tym pieniądza elektronicznego oraz Bitcoina. Autor w serwisie LEX dla Banków, prowadzonym przez Wolters Kluwer. Nauczyciel akademicki na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (Katedra Informatyki Prawniczej), gdzie pracuje nad doktoratem z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji w obszarach prawnych.
Tomasz Krawczyk is a Director at Teneo.
In his 4 years with Teneo he has served clients across a wide range of financial services and digital issues and runs Financial Future platform. Tomasz specialises in public affairs and regulatory affairs. He has strong experience in the financial services environment, including payment services, anti money laundering policy, insurance and capital markets.
Due to his previous position as a financial attaché at the Polish Permanent Representation to the EU in Brussels (2011-16, including the Polish Presidency of the Council of the EU in 2011), he has an excellent understanding of the European Union, in particular, the complex decision-making process.
Z Grupą Kapitałową Kruk związany od 4 lat. Absolwent Stosunków Międzynarodowych na
Uniwersytecie Wrocławskim. Z branżą finansową, głównie z bankowością i ubezpieczeniami,
związany jest od ponad 16 lat. Doświadczenia z obszaru Consumer Finance nabywał w Credit Agricole
Bank Polska, gdzie odpowiadał między innymi za sprzedaż i obsługę klientów w kanałach zdalnych.
Pracował również w departamencie marketingu produktowego, wdrażając nowe produkty
rewolwingowe oraz rozwijając relacje z kluczowymi partnerami biznesowymi banku. Związany był
również z branżą ubezpieczeniową. Pracując w MetLife TUnŻiR S.A. będącym jednym z liderów
ubezpieczeń na życie, odpowiadał za współpracę B2B z sektorem telco.
Doświadczony manager i specjalista w zarządzaniu bankami i instytucjami finansowymi. Z branżą finansową związany jest od przeszło dwóch dekad. Zasiadał w zarządach m.in. Polskiego Towarzystwa Finansowego, PTF Banku, Santander Consumer Banku oraz Eurobanku. Zaangażowany w sprawy rozwoju spółki Prezes i współwłaściciel firmy PayEye. Jego rozległa wiedza z zakresu budowania i skutecznego zarządzania wielokanałowymi sieciami dystrybucji oraz stoicyzm połączony z poczuciem humoru pozytywnie wpływają na zespół i rozwój produktu oraz firmy.
W lutym 2012 roku objął stanowisko Prezesa Zarządu Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Do końca stycznia 2012 roku pełnił funkcję Przewodniczącego Komitetu Wykonawczego Fundacji. Jednym z głównych zrealizowanych postulatów to istotna redukcja opłat od transakcji kartowych, które należały do najwyższych w Unii Europejskiej. Wcześniej przez ponad dwanaście lat zajmował stanowiska związane z zarządzaniem finansami Lotos Paliwa Sp. z o.o. W tym czasie pełnił
funkcje: Członka Zarządu, Dyrektora Finansowego, Pełnomocnika Zarządu ds.
Projektów Strategicznych oraz Prokurenta Spółki. Absolwent Finansów i Bankowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego.
President of Foundation for Development of Cashless Payments.
In 2015 Mr. Laniewski was named the 3rd most influential Person in Polish Economy after spearheading the Foundation’s successful efforts culminating in significant decrease in credit card transactions charges, from one of the highest within the European Union.
Prior to his career within the Foundation Mr Łaniewski had held a number of finance, operational and strategic management positions at Lotos Paliwa Sp. z o.o., where he was Member of the Management Board, CFO, Management Board Plenipotentiary for Strategic Projects and Commercial Proxy of the Company.
He holds Finances and Banking degree from the Faculty of Management at the University of Gdańsk.
W Kontomatik, wiodącym polskim fintechu zajmującym się tworzeniem innowacyjnych usług dla
sektora finansowego, jako Compliance Manager odpowiada za dostosowywanie procedur spółki
do aktualnych wymagań i stanu prawnego, a także za aktywną komunikację i stały dialog z
organami nadzorczymi.
Od ponad 10 lat związana ze środowiskiem prawniczym. Doświadczenie w zakresie
compliance zdobywała w BNP Paribas Bank Polska, gdzie brała udział w kluczowych
projektach wdrożeniowych w banku w kontekście zapewnienia zgodności z regulacjami
prawnymi, wewnętrznymi i grupowymi oraz standardami rynkowymi. Pracowała także w
Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie, gdzie prowadziła sprawy z zakresu
nadzoru nad podległymi jednostkami.
Radca prawny. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie na kierunku
prawo oraz studiów na kierunku American Law organizowanym przez znaną amerykańską
uczelnię Kent College of Law Illinois we współpracy z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim Jana
Pawła II.
Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.
Od lipca 2018 roku pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego Pionem Komunikacji i Marketingu w Banku BNP Paribas. Poprzednio związany z Aviva Polska, gdzie obejmował stanowisko dyrektora Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej. W BNP Paribas odpowiada za kreowanie silnej marki Banku, marketingowe wsparcie poszczególnych linii biznesowych, a także realizację strategii Banku. Jest również odpowiedzialny za strategię i komunikację marketingową, rozwój kanałów społecznościowych, CSR oraz PR i komunikację wewnętrzną.
Dariusz Maciołek to doświadczony menadżer z ponad 18-letnim doświadczeniem w obszarze strategii marketingowej, aktywności sponsoringowych, komunikacji i mediów społecznościowych w sektorze finansowym (PZU, Rabobank, Provident) oraz w branży energetycznej (PGE Polska Grupa Energetyczna).
Dariusz Maciołek otrzymał tytuł „CMO Roku” magazynu Media&Marketing Polska oraz został AD Marketerem Roku w konkursie AD WO/MAN Roku 2020.
Współzałożyciel fintechu BillTech, który wspólnie z bankami oraz masowymi wystawcami faktur rozwija technologię agregującą w bankowości dane do płatności cyklicznych usług rozliczanych w modeli post-paid. BillTech został nagrodzony eDukatem przez FROB w 2020 roku. Jędrzej w BillTechu odpowiada za rozwój ekosystemu poprzez partnerstwa z instytucjami finansowymi oraz masowymi wystawami faktur.
W latach 2015-2017 Jędrzej był częścią zespołu inwestycyjnego na region CEE w brytyjskim funduszu private equity Bridgepoint. Wcześniej doświadczenie w nowych technologiach zdobywał w amerykańskiej firmie Uber. Zaraz po studiach dołączył do zespołu fuzji i przejęć bankowości inwestycyjnej w Rothschild & Co.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Singapore Management University.
Wiceprezes Zarządu Banku PKO BP nadzorujący Obszar Informatyki.
Z Grupą Kapitałową PKO Banku Polskiego związany od 2011 roku. W latach 2011-2017
Dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji PKO Banku Polskiego, od 2011 do 2014
wiceprezes Inteligo Financial Services SA., do 2017 Członek Rady Nadzorczej PKO Banku
Hipotecznego SA i obecnie Przewodniczący Rad Nadzorczych PKO BP Finat Sp. z o.o.
oraz Operatora Chmury Krajowej.
Wcześniej Dyrektor Operacyjny Biura Rozwoju i Zarządzania Kanałami Elektronicznymi
w Banku Pekao SA oraz Dyrektor Departamentu Informatyki w Centralnym Domu
Maklerskim Pekao SA.
Przewodniczy prezydium Rady ds. Bankowości Elektronicznej przy Związku Banków
Polskich oraz Grupie Ekspertów ds. IT przy Ministerstwie Finansów.
W latach 2016-2018 był Członkiem Rady Architektury IT przy Komitecie Rady
Ministrów ds. Cyfryzacji oraz Rady Informatyzacji przy Ministrze Zdrowia. Na przełomie
2015/2016 współtworzył Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa.
Laureat licznych branżowych nagród i wyróżnień. Został uhonorowany tytułem
„Ambasadora Gospodarki Elektronicznej” przyznanym podczas X Kongresu Gospodarki
Elektronicznej oraz Diamentem CIO przyznanym przez jury konkursu CIO Roku 2015,
organizowanego przez International Data Group Poland S.A. Jest zdobywcą nagrody
specjalnej „Innowator rynku bankowego 2015 roku” Miesięcznika Finansowego BANK i
Medalu Mikołaja Kopernika Związku Banków Polskich w 2016 roku. Zdobył również
tytuł „Lider Cyfryzacji Sektora Bankowego 2018” nadany przez Członków Forum
Technologii Bankowych 2018 za osiągnięcia i projekty realizowane w ramach Grupy
Kapitałowej PKO Banku Polskiego, jak również dla całego sektora bankowego.
Absolwent Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, Politechniki Warszawskiej
oraz Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie.
Od 2017 roku CEO Polskiego Standardu Płatności prowadzącego popularny system płatności BLIK. W latach 2015-2017 wiceprezes zarządu BLIKA odpowiedzialny z rozwój produktowy i partnerski systemu. W latach 2010-2014 CEO w SkyCash Poland SA, gdzie stworzył od podstaw innowacyjną usługę płatności mobilnych SkyCash. Spółka osiągnęła pozycję najszybciej rosnącego polskiego start-upu w segmencie TMT, w regionie EMEA w rankingu Deloitte Fast 500 za lata 2010-2014. Wcześniej w branżach ecommerce i mediowej. Jako prezes zarządu w Bauer-Weltbild Media Sp. z o.o. (w latach 2008-2010), czy wiceprezes zarządu Interia.pl SA. w Krakowie (w latach 2006-2008). Swoją karierę zawodową rozpoczął w grupie Michelin (w latach 2002-2006) we Francji jako kontroler finansowym w centrali Grupy, a następnie dyrektor finansowy Centrum technologicznego należącej do Grupy Michelin.
Polski Standard Płatności Sp. z o.o. PSP został utworzony w lutym 2015 r. przez 6 polskich banków: PKO Bank Polski S.A., Alior Bank S.A., Bank Millennium S.A., ING Bank Śląski S.A., Bank Zachodni WBK S.A. (obecnie Santander Bank Polska S.A). oraz mBank S.A. Obecnie aplikację Blika oferuje 16 banków. System płatności mobilnych Blik umożliwia dokonywanie płatności internetowych, płatności w terminalach POS, wypłat gotówki w bankomatach, płatności mobilnych P2P. Ponad 3/4 transakcji wykonanych Blikiem to płatności w Internecie, ponad 9% przypada na transakcje P2P, nieco mniej na transakcje F2F w terminalach, a niespełna 7% na wypłaty w bankomatach. Blik ma dominujący udział w rynku płatności mobilnych w Polsce.
Blik jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. w 2019 r. otrzymał tytuł FinTech Roku przyznany przez Cashless.pl, a w 2021 r. tytuł FinTech Roku 2020 przyznany przez Invest Cuffs, jeden z największych w Europie kongresów dla inwestorów.
Doświadczony menadżer z ponad 30-letnim doświadczeniem w instytucjach międzynarodowych z branży finansowej. Od 2017 związany z Euronet Polska na stanowisku Country Manager, od 2020 objął dodatkowe stanowisko Regional Managing Director FIS&T for European Countries w Euronet Worldwide. W latach 2007-2014 pełnił funkcję dyrektora generalnego w Alior Banku odpowiedzialnego za sprzedaż, rozwój biznesu oraz operacje. W latach 1993-2001 dyrektor zarządzający w Banku BPH i PBK odpowiedzialny za operacje, usprawnienia procesów, fuzje, osobista odpowiedzialność za wdrażanie modelu operacyjnego w połączonych / podzielonych bankach.
Od lat członek wielu rad nadzorczych:
– TUW „TUZ”, TUiR „Partner” SA (firmy ubezpieczeniowe) – 2007 – 2016, 2017 – do dziś
– MCG sp. z o.o. (firma obsługująca gotówkę) – 2006-2009
– KIR SA (Krajowa Izba Rozliczeniowa) – 2005-2007
– PBK ATUT (towarzystwo funduszy inwestycyjnych) – 1998 – 2002
Jest absolwentem Wirtschaftsuniversität Vienna – Global Management Development Program, Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości oraz Studium Języków Obcych.
Posiada 17-letnie doświadczenie w projektach biznesowych i technicznych realizowanych w sektorze nowoczesnych technologii, w tym dla ministerstw oraz regulatorów rynku w regionie EŚW.
Kieruje pracami Fundacji Digital Poland oraz doradza w nowych technologiach.
EY, Plus, Cyfrowy Polsat, Orange, Shell, NCBiR.
Ma praktyczne doświadczenie w zakresie transformacji cyfrowej, modelowania procesów biznesowych, doradztwa strategicznego i operacyjnego, regulacji rynku nowych technologii oraz analizy trendów. Posiada przy tym aktualną wiedzę z takich zagadnień jak sztuczna inteligencja, big data i monetyzacja danych, chmura obliczeniowa, Internet Rzeczy czy 5G.
Jest odpowiedzialny za zespół rozwoju nowego biznesu, który skupia się na innowacjach płatniczych oraz na współpracy z nowymi partnerami technologicznymi
i biznesowymi, takimi jak operatorzy telekomunikacyjni, producenci sprzętu, dostawcy usług cyfrowych i oprogramowania. Koordynuje rozwój takich technologii jak HCE, Masterpass czy tokenizacja. Odpowiada także za współpracę ze startupami i szukanie nowych formuł współpracy biznesowej z partnerami w ramach otwartych ekosystemów.
Aleksander dołączył do zespołu Mastercard w 2011 roku. Karierę rozpoczął po okresie pracy naukowej w dziedzinie sztucznej inteligencji i przetwarzania obrazów w Polsce i we Francji. Doświadczenie zawodowe zdobywał przez ponad dziesięć lat jako kierownik projektów oraz inżynier w dziedzinie usług informatycznych, telekomunikacyjnych oraz mobilnych. Pracował w Grupie France Telecom w Polsce jako kierownik kluczowych projektów w obszarze innowacji IT oraz rozwoju sieci. Następnie, po przejściu do Polkomtela był odpowiedzialny za grupę projektów strategicznych w Departamencie Strategii oraz w zespole Business Development – między innymi za projekty dotyczące płatności mobilnych.
He leads the new business development team in Poland, focusing on innovations in payments and cooperation with new technological and business partners, such as telecom operators, device manufacturers, digital service and software providers. He is responsible for development of emerging payment technologies – HCE, Masterpass, tokenization services etc., also for cooperation with startups and seeking new forms of business cooperation with partners within open ecosystems.
Aleksander joined Mastercard Europe in 2011. He began his career after a period of academic work on the field of artificial intelligence and image processing in Poland and France. He is an experienced project manager and engineer with over 10 year of experience in IT, telco and mobile services. He worked for France Telecom Group in Poland as a manager of key IT innovation and network development projects. After his move to Polkomtel, he was responsible for a group of strategic projects in the Strategy Department and in the Business Development team, including mobile payment projects.[:]
Katarzyna Niewińska – Adiunkt w Katedrze Systemów Finansowych Gospodarki Wydziału Zarządzania UW. Obszar badań naukowych związany jest z tematyką: funduszy Venture Capital, źródłami finansowania spółek z obszaru FinTech, zarządzaniem ryzykiem rynkowym oraz zarządzaniem portfelem. W 2018 stworzyła pierwsze w Polsce Studia Podyplomowe FinTech i nadzoruje ich już III edycję. Od 2014 roku prowadzi fundusz technologiczny KAN Investments, który inwestuje na świecie w firmy na wczesnym etapie rozwoju wyróżniające się unikalną technologią. W portfelu inwestycyjnym znajdują się finansowe spółki technologiczne tj.: CredoLab (unikalny system scoringowy oparty o dane z telefonów komórkowych), TicTrac (platforma monitorująca zdrowie i nawyki klientów indywidualnych dla firm ubezpieczeniowych) oraz Tonik (pierwszy digital bank w Azji Poludniowo-Wschodniej z przyznaną licencją bankową na Filipinach).
Dr Michal Nowakowski, r.pr. – pełni funkcję Head of NewTech w NGL Advisory w obszarze #fintech oraz #newtech, a także jest co-founderem w start-upie Ceforai zajmującym się. Ekspert fundacji AILAWTECH oraz współpracownik Śląskiego Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych – CyberScience. W swoim życiu zawodowym był związany min. z Bankiem Handlowym. Pracował w Narodowym Banku Polskim, Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego oraz Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, a także odbył staże w Europejskim Banku Centralnym oraz Międzynarodowym Funduszu Walutowym.
Współpracuje z Uniwersytetem Śląskim w obszarze cyfryzacji oraz sztucznej inteligencji. Jest twórcą portalu www.finregtech.pl (bloga poświęconego nowym technologiom i regulacjom w sektorze finansowym) i autorem książki Fintech. Technologia, Finanse, Regulacje. Przewodnik praktyczny dla sektora innowacji finansowych, która otrzymała w 2021 r. prestiżową nagrodę eDukat za najlepsze opracowanie naukowe. Członek Komisji LegalTech przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Ekspert zewnętrzny w zakończonym projekcie EBOR oraz Komisji (UE) dotyczącym stworzenia ram prawno-regulacyjnych dla innowacji finansowych w Polsce. Wykładowca na studiach podyplomowych, w tym na Politechnice Warszawskiej oraz Szkole Głównej Handlowej. Autor publikacji naukowych oraz wystąpień na konferencjach i warsztatach/szkoleniach.
Ekonometryk, finansista, ekspert od zarządzania funduszami. Doświadczenie zdobywała w cenionych
na całym świecie spółkach konsultingowych, takich jak Capital One Advisers, Ipopema Securities,
Enterprise Investors czy EY, gdzie realizowała szereg projektów związanych z analityką w obszarze
bankowości inwestycyjnej. W październiku 2016 roku dołączyła do zespołu doradców Ministra
Rozwoju, gdzie była odpowiedzialna za zarządzanie innowacyjnymi projektami cyfrowymi. Pełniła
także funkcję doradcy premiera ds. innowacji i finansów. W kwietniu 2018 została mianowana
dyrektorem pionierskiego programu GovTech Polska, którego zadaniem jest wdrażanie innowacji i
nowych technologii w sektorze publicznym. W marcu 2020 roku powołana na Pełnomocnika Prezesa
Rady Ministrów ds. GovTech, a w grudniu 2020 powierzono jej rolę Szefa Centrum GovTech
odpowiedzialnego za najważniejsze projekty cyfryzacyjne w Polsce. Wyróżniona Nagrodą “Cyfrowy Orzeł” Związku Cyfrowa Polska, Nagrodą “Orzeł Innowacji” przyznawanej przez “Rzeczpospolitą” i znalazła się w rankingu 30 przed 30” Forbes 2020r.
Leading expert in corporate finance and fund management. Having previously worked in
consulting, in 2016 she became an advisor to the Minister of Economic Development.
Responsible for management of the States innovative projects portfolio, she spearheaded
the MinFinTech programme as well as digital initiatives in the fields such as education or finance. In
2017 appointed an Advisor to the Prime Minister on Innovation Policy and Finance. Since the
GovTech Polska Programme’s establishment in April 2018, she is serving as Head of the GovTech
Polska Programme – Poland's largest initiative aimed at bringing and implementing the innovation
and digital revolution to the Public Sector. She was appointed the Prime Minister’s High
Representative for Government Technology in March 2020 and currently serving as Head of the
GovTech Centre in the Chancellery of the Prime Minister. For her actions, she has received multiple
awards, including Forbes 30 under 30, Digital Shape, the Digital Eagle award and the Innovation
Eagle award.
Od 2008 r. związana z sektorem finansowym na stanowiskach kierowniczych. Od sierpnia 2019 r. Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów, kieruje m.in. polityką personalną, systemem bezpieczeństwa i IT. Odpowiada za wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych, modelu hybrydowego oraz innowacyjnych rozwiązań propracowniczych.
Zwolenniczka upraszczania języka urzędniczego i kultury sprawczości w administracji publicznej.
Od 2019 r. przewodniczy Radzie Edukacji Finansowej, której celem jest propagowanie wiedzy na temat finansów, m.in. poprzez wyznaczanie kierunków i sposobów realizacji zadań Funduszu Edukacji Finansowej.
Absolwentka Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego (kierunek Historia) oraz Wydziału Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (kierunek Zarządzanie i marketing, zarządzanie przedsiębiorstwem). Ukończyła studia podyplomowe z zakresu bankowości i finansów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz w Szkole Tłumaczy i Języków Obcych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła również studia MBA.
Since 2008 Mrs. Renata Oszast has been involved in the financial sector holding managerial positions. Since August 2019, as the General Director of the Ministry of Finance, she has been managing, among others, personnel policy, security and IT systems. Responsible for the implementation of the Employee Capital Plans, hybrid working model and innovative solutions for employees.
She is a supporter of making administrative language more customer friendly and inspires employees towards problem solving approach. Since 2019, she has been chairing the Financial Education Council, which role is to promote financial literacy, by setting directions and deciding on ways to develop programmes and projects financed by the Financial Education Fund.
She graduated from the Faculty of Historical and Pedagogical Sciences at the University of Wrocław (History) and the Faculty of Management and Computer Science at the Wrocław University of Economics (Management and Marketing, enterprise management). She completed post-graduate studies in banking and finance at the Warsaw School of Economics and the School of Translators and Foreign Languages at the Adam Mickiewicz University in Poznań. She holds an MBA degree.
Założyciel i CEO Walletmor, człowiek stojący za pomysłem wprowadzenia inteligentnego implantu do ręki każdego człowieka.
Doświadczony menadżer tworzący innowacyjne rozwiązania, produkty i usługi, które spełniają realne oczekiwania i potrzeby klientów oraz prowadzą do osiągania celów biznesowych. Posiada 24 lat doświadczenia zawodowego związanego z prowadzeniem projektów rozwojowych zarówno w Polsce jak i za granicą w sektorach telekomunikacji, finansów i IT. Swoje doświadczenie budował w międzynarodowej firmie doradczej
KPMG realizując projekty z zakresu: usprawniania procesów biznesowych, wdrażania strategii, wdrożeń systemów informatycznych, bankowości elektronicznej oraz integracji usług finansowych z telekomunikacyjnymi. Od 11 lat zajmuje stanowisko
Dyrektora w instytucjach finansowych (Inteligo Financial Services i PKO Bank Polski). W PKO Banku Polskim odpowiedzialny jest za wdrażanie procesu innowacji, działania R&D oraz za rozwój współpracy ze środowiskiem start-upowym. Zbudował
i rozwinął wraz z zespołem po stronie Banku autorski program akceleracyjny
„Let’s Fintech with PKO Bank Polski oraz współpracę z funduszem VC inwestującym
w spółki fintech. Program przez ostatnie 2 lata przeprowadził 23 pilotaże ze startupami w Banku, które zakończyły się 10 komercyjnymi wdrożeniami. Twórca Centrum
Kompetencyjnego Blockchain oraz jeden z inicjatorów wykorzystania blockchain
w projekcie trwałego nośnika danych będącego największym w Europie komercyjnym wykorzystaniem tej technologii w obszarze bankowości.
Laureat wielu wyróżnień i nagród w tym Innowator Roku 2019. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na wydziale Finanse i Bankowość oraz podyplomowych studiów w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.
Experienced manager creating innovative solutions, products and services that meet real customer needs and lead to the achievement of business objectives.
24 years of experience in projects managing in Poland and abroad in the sectors
of telecommunications, finance and IT. Successfully leaded projects related to the improvement of business processes, implementation of the strategy, implementation
of information systems, electronic banking and financial services integration
of telecommunications at KPMG. Holding the position of Director in financial institutions (Inteligo Financial Services and PKO Bank Polski) for 11 years, he
is currently responsible for the implementation of the innovation process and for the cooperation with start-up environment, managing the acceleration program “Let’s Fintech with PKO Bank Polski” and VC fintech investment’s activities. Over the last 2 years, the program has conducted 23 pilot projects with startups, which ended
in 10 commercial implementations. Creator of the Blockchain Competence Center and one of the initiators of using blockchain in the project of document verification platform being the largest commercial use of this technology in the banking area
in Europe. Winner of many awards and prizes, including the Innovator of the Year 2019. Graduate of Warsaw School of Economics (Banking and Finance) and of Warsaw School of Social Psychology.
Head of Financial Services w Shoper S.A od 2021 roku. Ekspert sektora fintech. Od 2019 roku prowadzi aktywną działalność edukacyjną m.in. w ramach studiów podyplomowych o finansowych technologiach na wielu polskich uczelniach ekonomicznych. W 2016 roku współtworzył serwis Fintek.pl do 2021 roku pełniąc funkcję redaktora naczelnego. W latach 2013-2016 Główny Ekonomista Bankier.pl. W latach 2016-2021 dyrektor działu analiz w Polskim Związku Instytucji Pożyczkowych. W latach 2020-2021 CEO Fundacji Lendtech – organizatora konferencji Ecommerce Fintech Connect i Kongresu Lendtech. Autor licznych raportów i publikacji, w tym naukowych. Ekonomista, absolwent WPAiE na Uniwersytecie Wrocławskim.
Profesor nadzwyczajny na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Dyrektor Centrum Gospodarki i Finansów Cyfrowych UMK. Autor ponad 90-ciu publikacji naukowych z zakresu bankowości cyfrowej i płatności detalicznych.
W 2016 roku został laureatem Nagrody im. Prof. Remigiusza Kaszubskiego, ustanowionej przez Zarząd Związku Banków Polskich, w kategorii działalność naukowa za badania polskiego systemu płatniczego.
Kierownik dużych projektów badawczych, m.in.: ogólnoeuropejskiego badania “PayTechImpact.EU” (http://paytech.umk.pl) finansowanego przez NCN, a także szeregu innych projektów badawczo-rozwojowych w obszarze innowacji płatniczych, systemu płatniczego, e-commerce oraz kryptowalut. Realizuje projekt ewaluacji regulacji PSD2 dla Komisji Europejskiej w ramach “Study on the application and impact of Directive (EU) 2015/2366 on Payment Services (PSD2)”, wspólnie z VVA Group oraz Centre for European Policy Studies, UMK.
Jest założycielem i prezesem firmy badawczej i doradczej POLASIK Research. Współzałożyciel i prezes zarządu spółki odpryskowej Technology For Mobile Sp. z o.o., której misją jest komercjalizacja wyników badań naukowych i prac rozwojowych na UMK w obszarze mobilnych technologii finansowych.
Od 12 lat związany z branżą płatności bezgotówkowych. Doświadczenie zdobywał w takich firmach jak Verifone i eService. Stoi za wprowadzeniem platformy Ingenico Tetra na rynek Polski i innych krajów Europy Wschodniej.
Absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej.
Marek Rozkrut jest Partnerem i Głównym Ekonomistą EY oraz Liderem Zespołu Analiz Ekonomicznych, który specjalizuje się m. in. w ocenie ekonomicznych skutków regulacji, analizach i prognozach makroekonomicznych oraz sektorowych, badaniach nad szarą strefą, płatnościami elektronicznymi,
a także w analizach przestrzennych i analityce zachowań konsumentów. Marek nadzorował setki projektów zrealizowanych w ok. 50 krajach – wiele z nich dotyczy oszacowania poziomu szarej strefy oraz oceny efektów różnych działań (w tym promujących płatności elektroniczne) na ograniczenie gospodarki nieobserwowanej oraz wzrost dochodów sektora finansów publicznych. Marek Rozkrut jest także Liderem Programu EY „Sprawne Państwo”. W latach 2012-2015 Marek Rozkrut był adiunktem
w Katedrze Finansów Międzynarodowych, w Szkole Głównej Handlowej.
W latach 2009-2012 był Dyrektorem Departamentu Polityki Finansowej, Analiz i Statystyki w Ministerstwie Finansów. Był przewodniczącym polskiej delegacji w Komitecie Polityki Ekonomicznej OECD oraz przewodniczył pracom Międzyinstytucjonalnego Zespołu Roboczego do spraw Makroekonomicznych. Współtwórca tzw. stabilizującej reguły wydatkowej. W latach 2002-2009 pracował
w Narodowym Banku Polskim, wpierw w Departamencie Analiz Makroekonomicznych i Strukturalnych,
a następnie jako kierujący Zespołem Badań i Analiz Zagranicznych.
Marek Rozkrut jest autorem licznych badań oraz publikacji krajowych i zagranicznych z tematyki obejmującej politykę pieniężną, finanse międzynarodowe, finanse publiczne oraz szarą strefę. Tytuł magistra oraz doktora nauk ekonomicznych uzyskał, odpowiednio, na Uniwersytecie Ekonomicznym
w Krakowie oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Stypendysta Grand Valley State University (Michigan, USA) oraz Hiroshima University of Economics, w Japonii.
Marek Rozkrut is EY Partner and Head of the Economic Analysis Team (EAT), which specializes in economic and regulatory impact assessments, shadow economy research, payments, geospatial and consumer analytics. The team supervised by Marek Rozkrut delivered hundreds of projects in ca. 50
countries – many of them focus on the estimation of the non-observed economy and calculation
of the impact of various measures (incl. solutions promoting electronic payments) on the shadow economy contraction and increase in government revenues. Marek is also the Leader of the EY “Better Government” Programme.
In 2012-2015 Marek was an Assistant Professor at Warsaw School of Economics.
In 2009-2012 he was a Director of Financial Policy, Analyses and Statistics Department,
at the Polish Ministry of Finance. He was the Chairman of the inter-institutional Macroeconomic Working Committee and Chairman of the Polish delegation at the OECD Economic Policy Committee.
He was a co-author of public finance reforms, including designing of a new fiscal rule for Poland. In 2002-2009 he worked for the National Bank of Poland (central bank), including as a Head
of Foreign Research and Analyses Unit.
Marek Rozkrut earned a master’s and Ph.D. degree in economics from Cracow University of Economics and Warsaw School of Economics, respectively. He studied at Grand Valley State University (Michigan, USA), and Hiroshima University of Economics (Japan). He is an author of numerous publications
in the field of shadow economy, financial inclusion, monetary policy and public finance.
28 listopada 2019 r. powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów. Jan Sarnowski to ekspert w zakresie polskiego i niemieckiego prawa podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach doradztwa prawnego
i podatkowego w Berlinie i Warszawie. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu w Kolonii (LL.M.), a także podyplomowych studiów w zakresie prawa podatkowego (Uniwersytet Warszawski) oraz prawa krajów systemu common law (WWU Münster i Thomas M. Cooley Law School).
W latach 2016-2018 doradca ministra rozwoju i finansów, odpowiedzialny za koordynację procesu uszczelnienia polskiego systemu podatkowego. Współtwórca
i zastępca dyrektora programu GovTech Polska, research fellow Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Od czerwca 2018 r. zastępca dyrektora Departamentu Podatków Dochodowych oraz szef zespołu analiz prawno-porównawczych w Ministerstwie Finansów. Autor i współautor publikacji nt. opodatkowania dochodu oraz podatku VAT.
14 października 2019 r. powołany na stanowisko pełnomocnika ministra finansów, inwestycji i rozwoju ds. współpracy międzynarodowej w zakresie VAT.
Anna Spychalska-Grzeszek jest dyrektorem ds. marketingu i komunikacji w Fundacji Polska Bezgotówkowa. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w pracy w obszarze marketingu strategicznego i zarządzania komunikacją.
Karierę w branży finansowej rozpoczęła jako specjalista ds. marketingu w Polskiej Kasie Budowlano-Oszczędnościowej BKB Perspektywa. W latach 1998 -2001 kontynuowała pracę w Banku WBK SA w Poznaniu, gdzie pracowała między innymi przy wprowadzaniu na rynek pierwszej karty kredytowej VISA Classic oraz usług bankowości elektronicznej WBK24.
W latach 2001-2006 zdobywała doświadczenie w branży paliwowej, zarządzając działem marketingu w Aral Polska, a następnie projektami marketingowymi podczas fuzji dwóch koncernów paliwowych Aral-BP. Następnie odpowiedzialna była za działania marketingowe, w tym kampanię zasięgową oraz PR, związaną z wprowadzeniem na rynek polski nowej marki paliw – paliw uszlachetnianych BP Ultimate. W okresie 3/2005-4/2006 kierowała projektem wprowadzenia paliw uszlachetnianych BP Crystal Clear na 350 stacjach BP w Chicago/IL, US.
Przez ponad 8 lat zarządzała projektami marketingowymi w branży nieruchomości; m.in. jako dyrektor ds. marketingu na kraje Bałtyckie oraz Polskę w agencji nieruchomości Ober-Haus Real Estate Advisors, a dalej w CBRE oraz Elbfonds Development.
Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (wydział ekonomii/specjalizacja publicystyka ekonomiczna i public relations) oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (studia podyplomowe z zarządzania projektami zakończone certyfikatem PRINCE).
Specjalizuje się w prawie innowacji finansowych (FinTech) oraz regulacyjnych aspektach działalności instytucji finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie prawa nowych technologii, w szczególności ochrony danych osobowych, prawa umów oraz prawa własności intelektualnej. W kancelarii uczestniczy w pracach praktyki Technologie Media Telekomunikacji oraz zespołu Prawa instytucji finansowych i usług płatniczych.
Wspierał instytucje finansowe w postępowaniach przed organami nadzoru (KNF, NBP). Uczestniczył w badaniach due diligence podmiotów działających na rynku finansowym, projektach dostosowania działalności dostawców usług płatniczych do wymogów regulacyjnych dyrektywy PSD2 (banki, krajowe instytucje płatnicze) oraz doradzał przy wdrażaniu procedur wewnętrznych (AML, outsourcing, monitoring incydentów, środki bezpieczeństwa, kontrola wewnętrzna). Brał również udział w przeprowadzaniu audytów zgodności procesów przetwarzania danych pod kątem wymogów ogólnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).
Prelegent na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych poświęconych tematyce prawa usług płatniczych, ochrony danych osobowych, prawa własności intelektualnej oraz prawa cywilnego. Autor i współautor pozycji naukowych i popularnonaukowych z zakresu prawa gospodarczego oraz prawa usług płatniczych.
Obecnie doktorant w Katedrze Prawa Gospodarczego Prywatnego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Stypendysta Julius-Maximilians-Universität Würzburg oraz kilkukrotny stypendysta Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach prawo oraz administracja, Kraków Intellectual Property Law Summer School, organizowanej przez Uniwersytet Jagielloński, Winter School on European Business Law, organizowanej przez Julius-Maximilians-Universität Würzburg (Niemcy), oraz Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanej przez Columbus School of Law przy The Catholic University of America w Waszyngtonie.
Profesor Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego, Kierownik Centrum Problemów Prawnych Techniki i Nowych Technologii UO, Partner i założyciel Kancelarii Szostek-Bar i Partnerzy. Członek PAN Katowice, ekspert Obserwatorium Sztucznej Inteligencji Parlamentu Europejskiego; ekspert w zakresie nowych technologii, współautor koncepcji e-sądu, pomysłodawca elektronicznego potwierdzenia odbioru (zwrotki elektronicznej wprowadzanej aktualnie w MS), autor koncepcji elektronicznego biura podawczego i zmian w kodeksie postępowania cywilnego, ekspert sejmowy, wykładowca, autor kilkudziesięciu publikacji (w tym monografii oraz publikacji zagranicznych w tym bestselerów m.in współautor Cyber Law – wydanie w New York, Tokio, Sydney, Amsterdam, London). Autor monografii Blockchain i Prawo 2018.
Chairman of the Scientific Council of the Virtual Department of Law and Ethics (consortium of several polish universities) Professor of the Faculty of Law and Administration at the University of Opole, Head of the Centre for Legal Problems and New Technologies at the University of Opole, Partner and founder of the law firm Szostek-Bar and Partners. Expert in the European Parlament’s AI Observatory; Member of the Polish Academy of Sciences in Katowice, expert in new technologies, co-author of the e-court concept, originator of the electronic confirmation of receipt (electronic stanza currently introduced in MS), author of the concept of the electronic administration office and changes in the code of civil procedure, parliamentary expert, lecturer, author of several dozen publications (including monographs and foreign publications including bestsellers, among others, co-author of Cyber Law – issue in New York, Tokyo, Sydney, Amsterdam, London) Author of monograph Blockchain and Law 2019 (Nomos).
Kuba Szpringer to radca prawny, którego praktyka obejmuje doradztwo w zakresie regulacji rynku finansowego, prawa nowych technologii, transakcji kapitałowych oraz projektów IT. Założyciel i wspólnik KSZ Smart Legal – innowacyjnej kancelarii prawnej wspierającej instytucje finansowe w regulacyjnym procesie transformacji cyfrowej. Przed założeniem KSZ Smart Legal doskonalił swoje umiejętności między innymi jako wspólnik w kancelarii specjalizującej się obsłudze branży finansowej oraz jako dyrektor działu prawnego w towarzystwie funduszy inwestycyjnych. Posiada bogate doświadczenie doradztwie regulacyjnym w zakresie prawa rynku kapitałowego oraz reprezentowaniu klientów w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego. Specjalizuje się także w procesach emisji papierów wartościowych oraz transakcjach typu venture capital. Pomaga również start-upom tworząc dla nich zaplecza prawne w obszarze innowacyjnych przedsięwzięć na rynku finansowym oraz technologicznym. Jest absolwentem ekonomii w Szkole Głównej Handlowej oraz prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Posiada także licencję doradcy restrukturyzacyjnego.
Prezes Fundacji Fintech Poland oraz członek zarządu European Digital Finance Association, Kierownik Centrum Regulacji Usług i Technologii Finansowych UW, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, niezależny członek rady nadzorczej PayU S.A. Wcześniej wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa, dyrektor Zespołu Systemów Płatniczych i Bankowości Elektronicznej w Związku Banków Polskich, członek Zarządu Europejskiej Rady ds. Płatności oraz członek Komitetu Płatniczego Europejskiej Federacji Bankowej, członek rad nadzorczych wiodących dostawców usługi płatniczych w Polsce. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz programu Leadership Academy for Poland.
Wiceprezes Zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa, od ponad 30 lat aktywny w branży płatniczej. Współtwórca polskiego rynku płatności kartowych i standardów obowiązujących na tym rynku, przez 13 lat członek zarządu PolCardu i First Data Polska (dawniej PolCard) odpowiedzialny za sprzedaż i produkty acquiringu, współzałożyciel Komitetu Agentów Rozliczeniowych. Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego SGH, członek-założyciel i członek Zarządu Stowarzyszenia absolwentów wydziału „Korporacja HZ SGH”. Autor artykułów, prelegent, moderator i panelista licznych konferencji.
Absolwentka Wydziału Matematyki na Uniwersytecie Warszawskim.
Ekspert z zakresu infrastruktury klucza publicznego. Uczestniczyła w pracach nad utworzeniem jednego z pierwszych w Polsce komercyjnych centrów certyfikacji. Odpowiada za obszar podpisu elektronicznego i usług zaufania oraz ich zgodności z Rozporządzeniem eIDAS, przepisami polskiego prawa oraz standardami Webtrust.
Od 2001 r. kieruje Centrum Certyfikacji Szafir, świadczącym usługi kwalifikowane i niekwalifikowane, obejmujące wydawanie certyfikatów, znaczników czasu oraz usługi walidacji certyfikatów. Brała udział w pracach nad polską ustawą o usługach zaufania. Działa w grupach roboczych przy Związku Banków Polskich zajmujących się tematyką PKI (Public Key Infrastructure), uwierzytelniania i e-tożsamości.
Od wielu lat związany z branżą płatności.
W latach 2007 – 2019 współpracował z Krajową Izbą Rozliczeniową, gdzie odpowiadał za produkty w ramach Linii Biznesowej Płatności Internetowe. Z rozwiązań w obszarze płatności online korzystały sklepy internetowe, administracji publiczna (np. ePUAP czy usługa Twój e-PIT), masowi wystawcy faktur czy też TFI. Dostarczane w ramach usług kanały płatności używała także zdecydowana większość operatorów płatności internetowych w Polsce.
Od 2019 roku związany z Bankiem Pekao, w którym odpowiada za rozwój innowacyjnych płatności, w tym Apple Pay, Google Pay, BLIK, płatności internetowych itp., a także rozwój usług dodanych np. AutoPay czy zakup biletów i parkingów w aplikacji PeoPay. W jego obszarze znajduje się również wdrożona wspólnie z Laboratorium Innowacji Banku Pekao S.A. aplikacja dla dzieci PeoPay KIDS, która pozwala „dotknąć” i poznać świat finansów również najmłodszym klientom.
Od 2021 jako Członek Zarządu współpracuje również z Krajowym Integratorem Płatności S.A., właścicielem usługi zaufanych płatności Tpay. Odpowiada za rozwój współpracy i budowanie synergii pomiędzy Bankiem Pakao a KIP S.A. w obszarze e-commerce.
Jest Absolwentem Politechniki Łódzkiej na kierunku Informatyka oraz studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Zarządzania projektami IT. Prywatnie – miłośnik motoryzacji i wyścigów samochodowych na ¼ mili.
Z wykształcenia dr inż. ze specjalnością z zakresu telekomunikacji, absolwent Wydziału Elektroniki
i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Otrzymał stopień doktora po złożeniu dysertacji z zakresu kryptografii i kart mikroprocesorowych. Związany z branżą płatniczą od 1997 roku. Swoją karierę zawodową zaczynał w firmie Elbank S.A. jako oficer bezpieczeństwa informacyjnego, gdzie uczestniczył we wdrożeniu systemu kartowego dla Lukas. W latach 2002-2003 w firmie Banpol S.A. był kierownikiem projektów, a w kolejnych latach pełnił funkcję zastępcy dyrektora działu systemów płatniczych. Do lipca 2012 pracował w firmie Wincor Nixdorf awansując od kierownika projektów do Dyrektora Działu Rozwoju Systemów Płatniczych. Jesienią 2011 w Wincor Nixdorf objął funkcję Area Delivery Managera dla regionu Eastern Europe oraz Practice Lead w specjalności Retail Consutling
and Integrated Solutions dla regionu 6 państw. Od sierpnia 2012 do września 2017 związany z firmą MCX Systems, w tym jako członek zarządu a następnie od lipca 2015 jako prezes zarządu. Odpowiadał za współtworzenie strategii rozwoju firmy oraz rozwój biznesu, w tym transformację firmy w kierunku fintech. Od 2018 roku pełni funkcję prezesa zarządu Bee-Tech, od sierpnia 2021 współzałożyciel i członek zarządu PinAppAll, polskiego fintechu i producenta własnego rozwiązania softpos. W latach 1997-2012 członek Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, obecnie członek rady programowej FROB oraz członek rady eksperckiej przy Fundacji Polski Bezgotówkowej Absolwent Advanced Management Program at IESE Business School na Uniwersytecie Navarra. Autor licznych publikacji branżowych i wystąpień konferencyjnych.
Aktywnie uprawia sport, interesuje się filozofią i nauką języków obcych.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Z branżą bankową związany do 2017 r. Karierę zawodową rozpoczął w PKO Banku Polskim, następnie pracował w BZ WBK. Zajmował się m.in. rozwojem biznesu kartowego, prowadzeniem projektów zw. z płatnościami oraz zarządzaniem siecią urządzeń samoobsługowych.
Od sierpnia 2017 roku związany z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii (wcześniej Ministerstwo Rozwoju) najpierw jako zastępca dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej, obecnie dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej.
A graduate of the University of Economics in Poznań. He joined the banking industry until 2017. He started his professional career at PKO Bank Polski, then he worked at BZ WBK. He dealt with, among others development of a card business, running projects related to with payments and network management of self-service devices.
From August 2017, he was associated with the Ministry of Enterprise and Technology (formerly the Ministry of Development) first as deputy director of the Department of International Cooperation, currently the director of the Department of Electronic Economy.
Doświadczony menadżer obszaru cyberbezpieczeństwa, posiadający ponad 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu bezpieczeństwem IT, bezpieczeństwem informacji oraz bezpieczeństwem fizycznym. Uzyskał szereg certyfikatów branżowych takich jak CISSP, CISM, CISA, OSCP, CEH, CCSE. Z nadzorem finansowym związany od ponad 10 lat. Obecnie jest Dyrektorem Departamentu Cyberbezpieczeństwa Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. Współtwórca pierwszego w Polsce, utworzonego w strukturze Urzędu KNF sektorowego zespołu CSIRT dedykowanego sektorowi finansowemu. Kieruje zespołami profesjonalistów realizujących m.in. zadania organu właściwego dla sektora bankowości i infrastruktury rynków finansowych w rozumieniu Ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, prowadzących nadzór nad podmiotami systemu finansowego państwa w obszarze cyberbezpieczeństwa oraz ryzyka IT czy chroniących zasoby informacyjnie Urzędu KNF przed cyberzagrożeniami. Wcześniej związany zawodowo m.in. z międzynarodową korporacją BNP Paribas, gdzie pełnił funkcje Specjalisty ds. bezpieczeństwa IT oraz Security Officer.
Ekspert z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży płatności kartowych, płatności bezgotówkowych oraz produktów i usług powiązanych z branżą finansową na stanowiskach Sales Leader oraz Country Manager. W swojej karierze zawodowej odpowiedzialny m.in. za wdrażanie na polskim rynku przełomowych projektów w obszarze płatności bezgotówkowych, łączących świat sprzedaży stacjonarnej, e-commerce i m-commerce. Obecnie pełniący funkcję Country Managera spółki SIX Payment Services oddział w Polsce, należacej do Worldline – europejskiego lidera i czwartego, największego gracza branży usług płatniczych i transakcyjnych na świecie, gdzie otrzymał wyróżnienie Sales Award in Europe 2013 (tytuł najlepszego sprzedawcy w Europie w roku 2013).
Wcześniej zajmował stanowisko dyrektora sprzedaży w takich firmach, jak ICP Polska Sp. z o.o. i Hortex Holding
S.A.
Artur Żymańczyk posiada doświadczenie w kompleksowym zarządzaniu innowacyjnymi projektami w obszarze płatności bezgotówkowych – implementacja technologicznie zaawansowanych pomysłów i rozwiązań, będących wynikiem współpracy wewnętrznych i zewnętrznych zespołów projektowych. Posiada także umiejętność skutecznego łączenia koncepcji i pomysłów w oparciu o najnowsze technologie, także planowanie i skuteczne wdrażanie długofalowej strategii rozwoju firmy w oparciu o innowacyjność.