08:00 – 09:00
Rejestracja i kawa powitalna
09:00 – 09:30
Oficjalne powitania i uroczyste otwarcie Kongresu
• Robert Łaniewski – Prezes Zarządu, Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego
• Mieczysław Groszek – Prezes Zarządu, Fundacja Polska Bezgotówkowa
09.30 – 10.15
Nowoczesne e-państwo: silna gospodarka - zadowoleni konsumenci
Obywatel głównym beneficjentem zmian wprowadzanych przez administrację publiczną
Wpływ nowatorskich produktów płatniczych na rozwój gospodarczy państwa
Nowoczesne e-państwo na przykładzie instytucji kluczowych dla obywateli – ZUS, banki, przedsiębiorcy
Kierunki rozwoju cyfrowego państwa: czego mogą się spodziewać obywatele w najbliższym czasie?
Nowoczesne usługi dla przedsiębiorców skutecznym sposobem na digitalizację państwa
Bliska współpraca administracji publicznej i biznesu katalizatorem procesów cyfryzacji państwa
Moderator:
Piotr Alicki – Prezes Zarządu, Krajowa Izba Rozliczeniowa
Paneliści:
Przemysław Cieszyński – Członek Zarządu, Bank Gospodarstwa Krajowego
Paweł Jaroszek – Wiceprezes Zarządu, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Leszek Skiba – Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Finansów
Maciej Wyszoczarski – Dyrektor Pionu Sieci i Operacji, PKO Bank Polski
10:15 – 10:30
2030. Marzenia Klientów vs. Klienci Marzeń. Raport z Laboratorium Przyszłości First Data Polska
• Wojciech Małaszewicz – Dyrektor Rozwoju Produktów dla Instytucji Finansowych, First Data Polska
10:30 – 11:30
Gospodarz: First Data Polska
Konsument 360°
W przyszłości (płatności) będzie inaczej. Czy to klienci zadecydują jaka będzie przyszłość? Czy warto analizować przyszłość? Rola foresight’u strategicznego.
Postawy życiowe konsumentów. Minimalizm konsumpcyjny, kult sukcesu, lajfhaking, ultraaltruizm, wielka akumulacja, antysystemowość, YOLO czy transhumanizm. Co zwycięży w roku 2030?
Formy płatności teraźniejszości w przyszłości. Formy płatności przyszłości w przyszłości. Kanały obsługi klienta w 2030.
Marzenia klientów vs. Klienci marzeń. Czego chcą konsumenci, a czego chcą banki aby konsumenci chcieli chcieć
Moderator:
Wojciech Małaszewicz – Dyrektor Rozwoju Produktów dla Instytucji Finansowych, First Data Polska
Paneliści:
Agata Adamczyk – ekonomista, Bank Pocztowy S.A.
Paweł Stężycki – Dyrektor ds. Planowania Innowacji, Alior Bank
Kacper Nosarzewski – Partner, 4CF Strategic Foresight
Artur Zabielski – Dyrektor ds. Marketingu, Provident
Michał Frankiewicz – Wiceprezes Zarządu, ZondaTech
11.30 – 11:45
Wyniki Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego
• Zbigniew Wiśniewski – Wiceprezes Zarządu, Fundacja Polska Bezgotówkowa
11:45 – 12:30
Gospodarz: Fundacja Polska Bezgotówkowa
Znaczenie komunikacji, badań i edukacji w rozwoju obrotu bezgotówkowego
Przełamywanie mitów i barier na temat obrotu bezgotówkowego dzięki komunikacji i edukacji
Internet i media społecznościowe jako ważne narzędzia współczesnego marketingu
Badania jako źródło wiedzy o potrzebach przedsiębiorcy i konsumenta
Moderator:
dr Paweł Widawski – Wiceprezes Zarządu, Fundacja Polska Bezgotówkowa
Paneliści:
Katarzyna Zubrzycka – Head of Merchant and Acquirer CEE, Visa
dr hab. Michał Polasik – prof. UMK w Toruniu
Witold Siekierzyński – Kierownik Zespołu Komunikacji, eService
Ryszard Solski – Prezes Zarządu, Solski Communications
Marta Życińska – szefowa marketingu i komunikacji CEE, Mastercard
12.30 – 13:00
Lunch
13:00 – 13:15
PIN on glass: Czy smartfon zastąpi terminal płatniczy?
• Kamila Kaliszyk – dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe
13:15 – 14:00
Gospodarz: Mastercard
Przyszłość terminali płatniczych: Czy wersja „soft” wygra z wersją „hard”?
Smartfon pełniący funkcję terminala płatniczego - pilotaż technologii. Czy rozwiązania software’owe mają szansę zastąpić sprzęt do akceptacji płatności kartą, jaki znamy?
„Cyfrowi tubylcy” oczekują od sklepów fizycznych doświadczenia użytkownika, jakie oferują e-commerce i m-commerce. Co tradycyjny handel może zaoferować im w obszarze płatności?
W płatnościach, podobnie jak handlu w ogóle, rzeczywistość online i offline coraz silniej się przenikają. Czy płatności zdalne na stałe zagoszczą w sklepach fizycznych?
Zwrot z inwestycji detalisty w innowacje: koszt wdrożenia zaawanasowanych technologii a rozwiązania niskonakładowych?
Moderator:
Kamila Kaliszyk – dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe
Paneliści:
Joanna Seklecka – Prezes Zarządu, eService
Jarosław Mikos – Prezes Zarządu, Polskie ePłatności
Filippo Scibilia – Członek Zarządu Argentea, International Expert in the field Payments
Wojciech Stańczak – dyrektor Biura Wsparcia Sprzedaży, PKN Orlen
Grzegorz Wazowicz – dyrektor Działu Usług Finansowych i Handlowych, Carrefour
14:00 – 14:15
Innovative Smart City
• Miłosz Kurzawski – New Business Sales Director, Blue Media
14:15 – 15:00
Gospodarz: Blue Media
Innovative Smart City
Realne wartości społeczne budowane na tzw. „Smartnych Rozwiązaniach”
Szukajmy potwierdzenia lub zaprzeczenia tez: w Nowoczesnym Mieście slogan „bezgotówki” oznacza „bezproble-
mów” vs „bezgotówka” kojarzy się z „mnóstwemproblemów”
Kalkulacja realnych benefitów finansowych z procesów digitalizacji i cyfryzacji przestrzeni miejskiej
Internet Rzeczy – wpływ na życie mieszkańców
Moderator:
Sebastian Grabowski - Dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego,
Orange Polska
Paneliści:
Paweł Rabiej – Wiceprezydent Miasta Warszawy
Lucjan Dec – Dyrektor Departamentu Komunikacji i Transportu, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
Claudio Canella – Partner of Argentea for Smart City & Charity Solutions
Igor Zacharjasz – Director Engagement, Innovation Incubator Warsaw, Visa
15:00 – 15:15
Wyzwania prawne na rynku usług płatniczych - 2019 r.
• mec. dr hab. Jan Byrski – Adwokat, Traple Konarski, Podrecki i Wspólnicy
15:15 – 16:00
Ewolucja przepisów polskich i unijnych w obszarze usług płatniczych w 2018 r. a oczekiwania interesariuszy w 2019 r.
Nowe usługi płatnicze a RTS EBA SCA&SC, nowe wyłączenia z PSD 2 a podejście organu nadzoru
Implementacja opcji narodowych z PSD 2 w prawodawstwie krajowym (MIP, objęcie ochroną niekonsumentów, surcharge, interpretacje KNF, etc.)
Wpływ RODO/GDPR na nowe usługi płatnicze (dane biometryczne w SCA, profilowanie, zgoda na usługę AIS, zgłaszanie incydentów do organu nadzoru etc.)
Moderator:
mec. Jan Byrski – Adwokat, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Paneliści:
Paweł Bułgaryn – Kierujący Zespołem Płatniczym w Departamencie Rozwoju Systemu Płatniczego,
Ministerstwo Finansów
Michał Nowakowski – Citi Handlowy
Sławomir Szepietowski – Partner Zarządzający, Bird&Bird
08:45 – 09:15
Poranna kawa
09:15 – 09:45
Kluczowe czynniki wyboru formy płatności przez konsumentów
• prof. dr hab. Janina Harasim – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
09:45 – 10:30
Konsument katalizatorem zmian rynku płatności bezgotówkowych - wybór nowoczesnych instrumentów, wpływ na infrastrukturę i znaczenie gotówki w płatnościach
Determinanty wyboru formy płatności - co jest ważniejsze kontekst transakcyjny czy cechy instrumentu płatniczego?
Dla kogo jest ważny koszt płatności i jakie ma znaczenie w zmianie zwyczajów płatniczych konsumentów?
Płatności face-to-face i w Internecie - na ile sposób zakupu wpływa na nasze preferencje płatnicze (na to jak płacimy)?
Innowacyjne formy płatności a gotówka - czy rzeczywiście lubimy innowacje?
Co hamuje obrót bezgotówkowy w Polsce, a co go stymuluje?
Moderator:
prof. dr hab. Janina Harasim – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Paneliści:
Adam Tochmański – Dyrektor Departamentu Systemu Płatniczego, Narodowy Bank Polski
Agnieszka Wachnicka – Prezes Zarządu, Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego
Krzysztof Podgórski – Miejski Rzecznik Konsumentów w Tarnowie
Wojtek Herra – psycholog
10:30 – 10:45
Omnichannel – ewolucja wielokanałowości jako naturalna droga przemian
• Zdzisław Mikłaszewicz – Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Produktów, eService
10:45 – 11:30
Trendy w płatnościach: eCommerce a przyszłość handlu tradycyjnego
Omnichannel – znaczenie dla detalistów i dla konsumentów
Handel tradycyjny i eCommerce – wspólna odpowiedź na różne potrzeby konsumentów czy walka o przetrwanie
najsilniejszego
Podatność konsumentów na nowości technologiczne w procesie sprzedaży – przewidywani liderzy wśród
produktów
Polski rynek detaliczny – inicjator zmian czy naśladowca
Moderator:
Janusz Diemko – expert branży płatniczej, przewodniczący Komitetu Agentów Rozliczeniowych
Paneliści:
Dariusz Mazurkiewicz – Prezes Zarządu, Polski Standard Płatności
Krystian Wesołowski – Head of Sales, Retail and Ecommerce Sector, BlueMedia
Rafał Gołębiewski – Managing Director, Elavon
Zdzisław Mikłaszewicz – Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Produktów, eService
11:30 – 11:45
Driving innovation in the financial industry through ecosystem engagement
Story of Copenhagen FinTech
Governance and funding
A unique Nordic model or...
Main learnings. Challenges
Copenhagen FinTech - the vision
• Thomas Krogh Jensen – Copenhagen FinTech, Digital Hub
11:45 – 12:30
Fintech: blockchain - przełom dla rozwiązań płatniczych czy bohater jednego sezonu?
Jak przekładać dyskusję o technologiach transakcyjnych na konkretne rozwiązania rynkowe – czy obietnica odpo-
średniczania wszystkiego, która jest zaszyta w technologii blockchain, może być impulsem rozwojowym w świecie płatności, czy szerzej w przyszłości bankowania?
Blockchain, ICO, STO, konsensus, stablecoins, DLT, kryptoaktywa, tokenizacja, odpośredniczenie – co tak napraw-
dę wiemy i rozumiemy z tego wszystkiego?
Wyścig regulatorów w świecie FinTech – jak umiejętnie korzystać z doświadczeń innych krajów w budowie eko-
systemu FinTech made in Poland?
Programy wsparcia dla sektora FinTech w Polsce, pierwsze oceny, perspektywy rozwoju: gdzie jest ten polski
fintechowy Hub?
Moderator:
Magdalena Borowik - Ekspert, Pełnomocnik ds. Technologii Finansowych, Ministerstwo Cyfryzacji
Uczestnicy:
Izabela Murawska – Deneau
Marcin Chruściel – Dyrektor Orange Finanse, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Konsumenckiego, Orange Finanse
Thomas Krogh Jensen – Copenhagen FinTech, Digital Hub
Piotr Mieczkowski – Digital Poland
12:30 – 13:00
Partner tematu: VIVUS
Finanse millenialsów – prezentacja raportu oraz fire chat
13:00 – 14:00
Wyzwania produktowe dla banków i pozostałych dostawców usług – PSD2 i jej wpływ na oczekiwania konsumentów w obszarze płatności bezgotówkowych
Nowoczesne instrumenty płatnicze przyszłości – z bankami, w kolacji binzesowej czy niezależnie?
Jak długi może być łańcuch dostawców usług do finalnego odbiorcy (konsumenta)?
Banki i fintechy – kto teraz będzie władcą serc (i portfeli) konsumentów?
Jak wymogi bezpiecznej autentykacji klienta płacącego bezgotówkowo wpłyną na wygodę konsumentów i detalistów?
Bezpieczeństwo czy wygoda? – znaczenie wyborów dla banków, konsumentów, detalistów. 14:00 – 14:15 Prezentacja nr 10
Moderator:
Piotr Sobolewski – redaktor, Polityka Insight
Paneliści:
Joanna Erdman – Director, Strategic Projects, Retail Customers & Transactional Banking, mBank S.A.
Wojciech Pantkowski – Związek Banków Polskich
Robert Tórz – Dyrektor Departamentu Bankowości Mobilnej, SGB Bank S.A.
14:15 – 15:00
Polska liderem rozwiązań i inicjatyw – co osiągniemy przez najbliższy rok?
Innowacyjne i nowoczesne płatności bezgotówkowe jako cecha rozwiniętej gospodarki
Skuteczne programy rozwijają rynek: milion urządzeń płatniczych po 30 miesiącach od porozumienia tworzącego Program Polska Bezgotówkowa
Konsument najlepszym recenzentem nowoczesnych produktów, dynamicznych fintechów i rozwiązań legislacyjnych
Polski rynek płatniczy przykładem współpracy wszystkich interesariuszy obrotu bezgotówkowego
Europejskie regulacje – czynnik rozwijający i stabilizujący rynek, czy też hamulec dla innowacyjności?
Moderator:
Zbigniew Wiśniewski – Wiceprezes Zarządu, Fundacja Polska Bezgotówkowa
Uczestnicy:
Minister Tadeusz Kościński – Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
dr Mieczysław Groszek – Prezes Zarządu, Fundacja Polska Bezgotówkowa
Kamila Kaliszyk – dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe
Janusz Diemko – expert branży płatniczej, przewodniczący Komitetu Agentów Rozliczeniowych
[MEC id="6288"]
Parallel to the Congress, specialized workshops led by experts for small groups (up to 30 people).
Workshops topics:
Bezpieczeństwo procesu kredytowego i zabezpieczania przed oszustwami online
Płatności mobilne z perspektywy użytkownika końcowego
Coinfirm