Digital era – XII Cashless Congress

Infrastruktura płatnicza – merchanci przyszłości, czyli jak budować rozwiązania płatnicze, które spełnią oczekiwania ekosystemu płatniczego

W ostatnich latach widzimy dynamiczny rozwój urządzeń do akceptacji płatności bezgotówkowych. Na naszym rodzimym rynku systematycznie wzrasta liczba terminali płatniczych. Według danych od agentów rozliczeniowych pod koniec roku na rynku funkcjonowało ponad 1,3 mln terminali płatniczych, w tym kilkadziesiąt tysięcy terminali XXI wieku, w formie aplikacji mobilnej, wgrywanej na urządzenie mobilne merchanta.

Obecnie, jak nigdy w przeszłości my konsumenci mamy bardzo duży komfort tego, że prawie wszędzie możemy już swobodnie wybierać, czy chcemy płacić bezgotówkowo, czy gotówką. Oczywiście zdarza nam się mierzyć z wyzwaniem związanym z białymi plamami na mapie Polski, miejscami gdzie jeszcze nie można swobodnie decydować, czy płacimy gotówką, czy bezgotówkowo ale ta sytuacja szybko się zmienia dzięki m.in. przełomowemu programowi rozwoju sieci akceptacji, prowadzonemu z powodzeniem od lat przez Fundację Polska Bezgotówkowa. Obecnie poziom nasycenia sieci akceptacji jest już na takim poziomie, ze pozostały tylko high hanging fruits, czyli dalszy rozwój wymaga pewnego wysiłku i całego wachlarza działań wspierających narrację o wygodzie i nowoczesności, do której wszyscy przecież aspirujemy i dążymy.

Jednocześnie w handlu detalicznym i usługach trwa od lat prawdziwa rewolucja technologiczna, która została dopalona rozwojem fiskalizacji online, czyli rozwiązania opartego o nowoczesne sprzętowe, ale dostępne również w formie oprogramowania, kasy fiskalne. Fiskalizacja online buduje też zupełnie nowe standardy funkcjonowania merchantów – nowoczesne kasy fiskalne online są po prostu rozwiązaniami, które można intuicyjnie integrować z innymi usługami posprzedażowymi – rozwiązaniami zapewniającymi lojalność klienta, nowoczesne płatności cyfrowe, czy eParagon. Przedsiębiorcy mogą też korzystać z narzędzi zapewniających rozbudowaną analitykę sprzedażową, czy marketing realtime.

Nie można też nie zauważać bardzo dynamicznego rozwoju szeroko rozumianego handlu e-commerce i dynamicznie rozwijających się w ślad za tym rozwiązań płatniczych dostosowanych do handlu internetowego. Z raportu Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027 wynika, że prognozowana wartość rynku e-commerce w Polsce w 2027 roku wyniesie 187 mld zł. Ten dynamiczny rozwój e-commerce sprawia, że obecnie sprawą kluczową dla podmiotów rynku płatności jest budowa najlepszych doświadczeń klienta, tak by oferować mu wygodne, one-click a właściwe seamless rozwiązania płatnicze, skrojone pod klienta e-commerce. W tym segmencie mamy wiele świetnych rozwiązań z bardzo dobrym CX i UX – zaczynając od flagowych rozwiązań oferowanych przez BLIK-a, przez rozwiązania one-click, budowane w modelu click-2-pay, przez organizacje kartowe, po pay-by-linki, portfele cyfrowe Google i Apple i płatności odroczone oraz embedded (wbudowane). Tu już zupełnie inaczej patrzymy na szeroko rozumianą infrastrukturę płatniczą, bo te rozwiązania to raczej lekkie modele, bez wyraźnych, ciężkich rozwiązań sprzętowych.

Czas pokaże jak dalej będzie się rozwijała infrastruktura płatnicza w służbie merchantów i konsumentów przyszłości. Obserwujmy te trendy i nowinki. Po szczegóły zapraszamy na kolejną, już XII edycję Cashless Congress Digital Era!

Zapraszamy już dziś do rejestracji na to unikatowe wydarzenie. Do zobaczenia na Cashless Congress Digital Era już 28-29 maja br.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Shopping cart0
Brak produktów w koszyku!
Continue shopping
0